lördag, juli 19, 2008

Luck sucker...

När jag för ett par år den köpte min lägenhet och det var dags att flytta in så gick min mor runt och kastade pengar i de tomma rummen.
En krona här och nån gammal tioöring där.
Hon menade att det medförde lycka att slänga "silvermynt" i rummen när man flyttade in.
Jag lät dem ligga.
När jag nu under åren jag bott här dammsugit har jag försökt att tänka på dessa slantar och undvika dem.
Dessvärre har dammsugaren vid några tillfällen sagt "schlumpf" och ett "lyckobringade silvermynt" har försvunnit upp i det svarta röret...

Det är kanske därför mitt liv funkar sådär...?

Har jag dammsugit upp min lycka?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kära du...du be bara såå goo =)och lyckan lär du finna igen det vill jag lova.

Kram
Munken

Anonym sa...

Stava det kan jag inte, inte ens på andras sidor...

"Dyslexibarnet"

mitt fyrverkeri sa...

Nejdå, det är ingen fara. Jag schworpade upp alla mina mynt första veckan och det har funkat bra ändå. Det är bara en svackjävel darling!