måndag, november 22, 2010

Är det bara mina öron...

...det är fel på eller vad är det med reklammakare utan fantasi?

"Upp blev ner, upp blev ner, upp blev ner med bredbandsbolaget"...?

"Cherios. Give those ho's a go!"

För att inte tala om XXX XLutz usla radioreklam. Stackars praktikant och hennes keyboard.
"More is more mÖÖÖÖÖbelstore".

Sen ska vi inte glömma det de gör reklam för som faktiskt inte trodde fanns. Inte jag i alla fall. Victoria Milan. En datingsite för folk som vill kn*lla utanför. De vänder sig enbart till folk som är gifta eller i fasta förhållande som vill ha lite kul vid sidan om...
Visst, jag känner inte till någon annan datingsite som "specialiserar" sig på det området och det ger väl visst ett bättre intryck än kn*llkontakt men att göra radioreklam för det?
Jag vet inte det jag...
Inte vill man väl skylta med den typen av målgrupp och skulle man nu vilja roa sig annorstädes gör man det då inte snyggare?
Äh vad vet jag, jag hör ju bevisligen lite vad jag vill ibland.


2 kommentarer:

Anonym sa...

haha. "upp blev ner".
i mina öron är det upplev mer och give those o's a go. men ditt sätt är festligare :)

Honey sa...

För att inte tala om låttexter...
Johnny Tillotsons golden oldie Poetry in motion var väldigt länge (när jag var ung bör kanske tilläggas) "oh a tree in motion". När jag blev lite äldre var det ett tag "poultry in motion" och det känns ju lite lagom genomtänkt så här bak efter...