lördag, oktober 07, 2006

Det här med pengar man inte ser...

Jag handskas med en del pengar på jobbet.
Eller man kanske skulle kunna säga att jag handskas med värdepapper...?

Igår körde jag ut ett par fakturor.
Och några kreditkortsbetalningar.

Min kassastängning igår sa 865000DKK.

Fatta att jag rent tekniskt sett har pillat med över 1 miljon svenska pesetas.

Jag hade blivit glad över att få 1% av dem i handen.

Eller ens 0,5%...

100kr???

Av alla de pengarna så var ca 1200DKK kontanter.

Cash is king???

Naaah.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Cash is king. Punktum

Anonym sa...

finns de folk som fortfarande använder cash? :O

Honey sa...

tja du säg det...

Anonym sa...

Jodå, cash is king.

Kungar är något man sällan ser och eftersom de finns få av dem är de värdefulla.

I ditt exempel var 1200 av 865 000 king. I detta landet är 1 av 9 000 000+ king...