fredag, december 15, 2006

Klippoklistra...

Min kära mor fick stora A i klippoklistra när hon gick i skolan.
Jag kommer tätt bakom med en stark 4:a.
När vi nu närmar oss jul så pysslar min mamma och ger bort jättefina julsaker som tex korgar och kransar så när vi hade vår, något sena, mor/dotterdate nu i veckan så fick jag en kalasfin krans att hänga på dörren.
Nu råkar det vara så att jag har en säkerhetsdörr. Hur fasen hängar man upp kransar på en sån? Man kan ju inte gärna spika i den, på ovansidan sitter det visserligen en list men den är nitad och det går inte att pilla ner ett snöre under den och tape is for loosers.

*klur*

Aha!


Man hänger ju såklart upp kransen på en extra stark magnet.

3 kommentarer:

mitt fyrverkeri sa...

Eller sätter man ett band i den och drar bandet över ovansidan av dörren och tejpar fast änden på insidan.

Anonym sa...

Tja, nu sitter den ju där och fint blev det! Men annars kan man ju ge sig hän till saker med klister på. Typ självhäftande krokar, dubbelhäftande tejp eller, om det ska bli fult, tjepa över allt kors och tvärs med vanlig brun packtejp...

Honey sa...

Litar inte riktigt på tape tyvärr... För den delen är det fusk...

:)