fredag, september 15, 2006

Ingen rädder för vargen här men fan för min dator...

Jag vill ju ha mig en ny dator. Sälja denna innan den har satt sin sista potatis liksom annars kan man ju inte få så mycket för den. Min moster är tydligen intresserad glatt påhejjad av min kusin. Saken är den att jag har dåligt med pengar att köpa en ny för och så kan vi ju inte ha det. Visst har jag en dator tillk som står här och tuffar men den är så gammal att den har sitt eget dieselaggregat så den gör inget annat än ... skickar ... eehhh ... och hämtar saker dårå.
Nu är det ju då också så att jag är aningens lättskrämd av mig, inte så lite heller, och min kära lilla laptop har fått för sig att börja skrämmas.
Jag kör datorn som "ljudkälla" dvs spelar musik och streamar radio genom den och har kopplat den in i husets enda högtalare, sladdsladdsladd, men nu är det så att datorn tycker att den bara så där ska skrämma skiten ur mig lite då och då.
Man sitter framför datorn, eller pillar med något annat i hemmet, och så helt plötsligt så blir det ett jevla oljud. Vansinnigt högt gnissel och sprak ylar ur högtalarna och jag blir något förskräckt. För att uttrycka det milt. Så gör den i kanske en minut och sen är det bra. Det är inte kopplat till att fläkten kör, det har inte med mediaspelaren att göra och det är inte i förstärkaren för om man mutear (?) datorn så blir det tyst. Kanske är jag korkad men jag fattar faktiskt inte vad det är frågan om.
Jag älskar min dator men snart får du nog ett nytt hem...

*snyft*

My preciousssssss...

1 kommentar:

prinsessan sa...

Hahahahahahahahahaha

tom min skrämmer mig inte; men den är nog fan 10 år gammal.