onsdag, september 13, 2006

SUBJECT TO AVAILABILITY YOU FUCKING IDIOT

Jag är kokt.
Ilsken, pissed, förbannad, sne osv osv jag tror ni kan ana min sinnesstämning.
Jag har precis (ok typ min sista gäst innan det var dags att lämna jobbet för kvällen) blivit tillrättavisad av någon som hade fel. Han envisades med att upprepa "I'm right and you're wrong" gång på gång utan att veta att han faktiskt hade fel. Jag försökte förklara hur det hela hängde ihopa men det örat ville han inte lyssna med alls.

-Now it's unfortunately like this and this may I offer you this and this instead.
-No. It's not like that at all. I'm right and you're wrong.
-Well it's actually...
-I'm right and you're wrong.
-But if I may just...
-Let's not argue about this but I'm right and you're wrong.
-Then let's not argue.

Han fick inte vad han ville men risken är att jag får smäll på fingrarna för att jag handlat efter de regler som vi måste följa för att just det här ska fungera.
Jag f å r inte argumentera med gästerna hur fel de än har och jag får tyvärr inte hämnas heller hur mycket jag än må vilja trycka upp regler i huvudet på folk som tror de står över mig och förväntar sig att få sin röv renslickad av mig pga mitt jobb.
Fatta hur irriterande och provocerande det är att ha någon stå och titta ner på dig och säga att du har fel när du faktiskt trots allt har rätt.
Men visst. Vill han fortsätta göra bort sig själv genom att envisas med att tro att han har rätt på den punkten så fine, be my guest MEN SE FÖR FAN TILL ATT FÖRSVINNA UR MIN ÅSYN!
Ni ska se att jag får höra att jag skulle hanterat det si och så men jag tyckte fan det var starkt jobbat av mig att avsluta ämnet med att bara säga "then let's not argue" och helt enkelt pressa tillbaka min ENORMA önskan att bevisa att han faktiskt hade fel.

Härligt att veta att det enda jag möjligen kan få ut av detta är en tillsägelse att jag inte gjorde det bra nog.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Lika störigt kan det vara med folk som faktiskt inser att de har fel men likväl fortsätter handla emot sin nyfunna insikt!



Subject to availability? Nee...är väl det som är problemet?


;)

prinsessan sa...

Be my guest. HAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHA där var du lite rolig mitt i alltihopa hihihi.

För övrigt ska man inte tjafsa med gästerna.

För övrigt nummer två: Hallå; servicebranschen. Säger väl allt.

Honey sa...

*mutter*

prinsessan sa...

MBAAAAHAHAAHAHAHAHAHA

Fördelen med att vara tjief: Jag behöver oftast inte prata med klagomålen när dom är som argast, jag får dom när dom hunnit lugna ner sig ; )

Anonym sa...

Såg Hotell Babylon på TV igår så nu vet jag hur saker går till...

Honey sa...

tja... har blivit ganska bra på att stänga av och slå dövörat till, att inte lyssna men ändå se intersserad och medlidande (?)ut...
Hotell Babylon är nog för övrigt något jag bör låta bli att titta på... tror nog mest jag skulle bli förbannad...