torsdag, september 04, 2008

I rock!!!

Har idag stängt min första månad själv på jobbet.
Siffror och bokföring och sånt där som kan vara så attans tråkigt ibland...
Kan säga att jag nojjade i ett par dagar och kände helt ärligt att jag förmodligen aldrig kommer att balansera en månad... Det är liksom ett par miljoner åt gången det handlar om.

Men se på fan om hon inte balanserade.

På öret.

Jag är fan imponerad.
Chefen hade inte det största förtroendet för mig kan jag meddela. När jag kom ner och visade siffrorna sista gången innan stängning så menade han på att han skulle minsann bjuda mig på middag om jag balanserade...
Min Director of Finance är inte direkt jordens mest givmilda människa så det säger lite om hur höga tankar han hade om mitt första egna månadsavslut... Jag har ju faktiskt trots allt bara haft tjänsten i 2 månader och har fått köra lite learning by doing (eller the guessing game...). Något som i min bransch även kan kallas för "kreativ bokföring"...

Men jag är fan stolt och imponerad.
Kommer att ta ut den där middagen snabbt som attan så han inte hinner "glömma" bort den.

Ska ju bli spännande att se om jag lyckas göra om det nästa månad.

Och månaden efter det.

Och månaden efter det.

Och månaden efter det.

Inga kommentarer: