söndag, september 07, 2008

Nej nu jävlar...

Det är mycket nejnujävlar på gång nu...
Igår tog jag på mig diskhandskarna och spenderade en frenetisk timme, aningens dubbelvikt iförd pyjamasbyxor och morgontofflor, i min trappuppgång.
Vad gjorde jag då där kan man fråga sig...?
Joho jag roade mig med att, med hjälp av acetone och lakanstrasor, gnugga bort dubbelhäftande tejp* från min ytterdörr...
Det var minsann inte roligt på något vis alls...
Acetone är väl inget man bör sniffa i större mängder och mitt stackars högra pekfinger blev rött och svullet och knogarna har inte blivit sig själva än...
Jag tackar föregående ägare av denna lägenhet för att jag har en fin säkerhetsdörr annars vete fan vad jag hade gjort om det inte gick att använda acetone...
Ja jag prövade både olja och diskmedel** innan det men starka kemikalier visade bäst effekt.

I fredags hade jag också ett lite nejnujävlar-moment men det slog inte lika väl ut.
Bjuden på årets sista grillfest kände jag att fan om man inte skulle grilla något ändå. Jag är av naturen lite lat och på årets förra grillfest dök jag upp med en påse sushi. Smakade finfint*** och jag behövde inte leka grillmaster på hela kvällen. Nu brukar jag dock, när sommaren är slut, känna att "fasen jag har inte grillat en enda gång i år det borde jag gjort det är ju så gott och trevligt" så i fredags kändes det lite som nejnujävlar ska jag nog grilla ändå.
Det blev sushi**** för mig även på denna grillfest...
MEN vi grillade efterrätten...
Jag förberedde och kvällens kompanjon gjorde ett utmärkt jobb som grillmaster.

Och nu jävlar SKA jag gå och hämta bilen...


* Tape...? Visst ordet ser finare ut men jag skriver och pratar lite hur jag vill. Så det så...
** Jag tackar Munken för dessa fina förslag och de funkade hjälpligt men inte så bra som acetone
*** Nu var det midsommareafton och således hade bara den tråkiga sushirestaurangen öppet men den är acceptabel i värsta fall.
**** Här blev det dock finsushi kan ni tro... Och slemmig men god sjögrässallad...

3 kommentarer:

prinsessan sa...

haha! jag funderade faktiskt på att städa undan tejpbitarna på dörren när jag var hemma hos dig. men jag gjorde det aldrig. kände att det kanske skulle vara bättre om du gjorde det själv. heja heja heja!!! :) men seriöst...sushi..på en grillning..ack ack ack.... :)

Honey sa...

Det vart ett jevla pill kan jag säga men nu är det väck.

Hur ofta grillar du då?
Va?
Va?
Va?

prinsessan sa...

Hehehehe. Ne, men det är ju just därför jag tycker att det är så....RESPEKTLÖST att ta med sig sushi, när man väl får tillfälle att grilla :P