torsdag, april 06, 2006

Conquering my kitchen...

-Aaajjjj!!!

-Men va FAN....

-Sluta peta på mig då!

Var väl ungefär vad min spis tyckte när jag idag lagade mat på den för första gången på typ en månad.
Ajja är rädd för sin gasspis (jag är också smått förskräckt över såna) och jag skrämmer skiten ur min genom att helt plötsligt använda den när den minsta anar det...
Som sagt jag har idag lagat mat. Eller idag... sent igår kväll då, jag fick ju sova lite i eftermiddags för att sen åka iväg och handla för att över huvudtaget ha något att laga så det bidde mat ganska sent. Nu har jag ju då mina vana trogen sovit gott på soffan så klockan är missinassen.
Varför jag sitter här och bloggar istället för att gå och lägga mig? Ja du... Gammal nattvakenvana...?
Kylen har ju bara blivit mer och mer tom* de senaste dagarna, och det beror då inte på att jag har ätit upp maten i den utan för att jag har varit tvungen att slänga mat som blivit för gammal.
Åter till maten... Det bidde kycklingköttbullar och hemgjord potatismos med vitlök, allt för att tackla eventuella halsbakterier (I'll take fågelinfluensa over halsfluss igen any day...), och lingonsylt. Ingen avancerat alls men tjena va gott det blev. Jag fick dock rusa iväg till närbutiken och köpa smör och mjölk först, efter att ha övertygat mig själv om att inte ens Floyd skulle få för sig att laga potatismos på vaniljyoghurt...


*tommare och tommare...? tummare...? tomare...? ah va fan...

Inga kommentarer: