söndag, april 23, 2006

Forbannelsen...

Prag var ljuvligt underbart. Det finns inte ord att beskriva det. Det kommer ev lite bilder senare...
Just nu sitter jag hos Munken i London. Hemma framfor tv:n en lordagkvall. Det finns inget annat val for mig.
Gissa varfor.
En gang.

Jag ar sjuk.
Ont i halsen.
Igen.
MYCKET ont.
Och det kommer bara att bli varre och jag flyger inte hem forran pa tisdagkvall.

Det har ar inte roligt.
Jag vill inte ha ont.
Jag vill inte ma skit ma min semester.
Jag vill inte behova ha ont pa min fucking fodelsedag.
Jag vill inte behova ga till doktorn mer.
Hade serios frossa tidigare och just nu svettas jag som en galning...

Jag vill inte...
Det har ar inte roligt.

5 kommentarer:

/D sa...

It sucks. Missar du José...

Den där halsamputationen börjar bli allt mer aktuell.

Anonym sa...

:-/
Trist trist trist...

Vad gör du med din stackars lilla hals egentligen?

Anonym sa...

Elände! Tja, vad säger man? Kanske är det en familjeåkomma. Själv hade jag ju konstant halsfluss (utan att ha ont iofs, bara halsmandlar som två golfbollar fulla med elände) och kunde äta Calciopen (halsflusspenicillin) som godis utan att det påverkade läget i halsen. Led inte direkt av det alltså, det var bara lite meckigt att svälja ibland plus att det fick en att lukta död, rutten babianrumpa i halsen.

Det enda positiva med det hela var att jag begåvades med stående sjukintyg i lumpen modell "Lättare tjänst, deltar efter förmåga, ej skyddsmask" (inget tårgasprov alltså).

Tog bort dem, halsmandlarna alltså, under tiden i lumpen och efter det har det inte varit några nämnvärda besvär mer än några enstaka gånger på massor av år. De sa att jag skulle vara mindre sjuk men att det riskerade att gå längre ner i halsen när det väl tog. Kan väl ge dem rätt i det utan att för den skull klaga.

Så det kanske är en melodi för dig med? Lämna halsmandlarna i London om du tror att de kan ha med saken att göra.

/Bror
(på jobbet, Muppmagneten AB)

prinsessan sa...

TA BORT HALSMANDLARNA

det kommer att vara mitt slagord när jag går i första-majtåget :D

Anonym sa...

Stackars dig! Massor av kramar, hoppas det är bättre!