söndag, april 16, 2006

Muppmagnet....

Sweet Jesus...
Det är tur att jag just nu står i min "arbetsroll" för _OH_MY_GOD_ vad den här butiken är en muppmagnet.
Står här pga akutsjuk bror, kanske ärligt inte det jag är allra mest sugen på att göra idag men vad gör man inte för sin bror?
Krya på dig.

Jag har ju då precis fått höra om röda utslag under armarna...

Why?

För att någon lämnat fel dörr olåst, vad vet jag?

Usch nä så får man inte säga... Fy skäms på mig...

Men jo jag har precis talat med L. Det gick ungefär såhär...

Kan du se den tv:n på din dator?
Nej
.
Jag är 25. Hur gammal är du?
Alltså nu frågar man inte en flicka hur gammal hon är
.
Kanske en annan gång?
Kanske en annan gång
.
Jag heter L. Vad heter du?
Jag heter (Honey) A.
Jag bor hemma hos mamma och pappa och syster. Bor du hemma hos din föräldrar?
Nej.
Varför inte det?
För att jag tycker att jag är vuxen nog att bo själv*.
Jag jobbar på dagcenter. Var jobbar du?
Jag jobbar här**...
Är det där Malmö***?
Ja.
När då?
Tja nån gång mellan 1936-1940.
Nån gång ska jag flyga ett sånt flygplan****.
Det kan nog bli lite svårt
.
Men en dag ska jag flyga ett sånt flygplan.
Jaha men lycka till.
En dag ska jag åka spårvagn i Malmö.
Det kan nog bli lite svårt.
En dag ska jag åka spårvagn i Malmö.
Det finns inga spårvagnar i Malmö.
Jo men det har jag sett.
Man kan nog åka ånglok eller något åt det hållet på sommaren tror jag men inga spårvagnar.
Jag har åkt spårvagn i Stockholm, Göteborg och Norrköping.
Jaha du.
Jag ska åka spårvagn i Malmö.
Alltså det kan nog bli lite svårt
.
Men jag ska säga till dem. Så kan vi åka spårvagn tillsammans?
Ja du det vet man aldrig.
Nu ska jag köpa mjölk i affären sen ska jag gå till apoteket och köpa salva för jag har blivit röd under armarna och sen på tisdag ska jag gå till doktorn för jag har blivit röd under armarna. Hejdå.
Hej hej.
..

Och allt detta med så få andetag som möjligt och i samma röstläge som speakerrösten på journalfilmer från typ 1930.


Tålamod är en dygd...


*Tja man kan ju åtminstone försöka lura någon juh...
**Vi behöver ju inte göra saker mer invecklade än de är...
***Pekandes på tv:n
****Det visas en stridsflygscen från typ andra världskriget...

3 kommentarer:

Jimmy Darko sa...

Man kan faktiskt åka spårvagn här i Malmö på sommaren. En liten sight-seeing tour som jag tror museet håller i.

Hmm, men killen verkade ändå inte ha alla skruvar på rätt ställe! :)

Honey sa...

Jag har ju då bestämt för mig att det handlar om en tur med ett ånglok... men jag kan ju ha massuppfittat det...

/D sa...

Muppmagneter och Magnetmuppar. De bode hållas i Mupp-land :-)

Det är nog en spårvagn, men en massa f... tror jag inte det är, mest en massa pensionerade gubbar.