torsdag, april 06, 2006

Trucknet trollar torsdag...

*mutter*

Jag märker ord.
Jag störs av felstavningar, särskrivningar och syftningsfel*.

Jag har för avsikt att beskåda Morrissey på Baltiska Hallen i Malmö på fredag. Jag har ännu inte köpt biljett eftersom man enbart kan betala med svenska kreditkort på siten. Idag har jag så pengar på mitt svenska kreditkort och vill boka.
Men nej.
Denna text möter mig på Trucknets hemsida...

"Den här föreställningen ligger så nära i tiden att den inte längre kan bokas på ticnet.se.
Du kan däremot oftast köpa biljetter samma dag som evenemanget hos ATG- och TicnetOmbuden eller hos arenan. Observera att skillnader kan förekomma för hur länge biljetter finns till försäljning."

Visst fine... Men om jag då inte vill vänta till i morgon och på vinst och förlust ta mig till Baltiska Hallen och HOPPAS på att det finns biljetter kvar vad gör jag då? Jo jag ringer till "Arenans biljettförsäljning", som i det här fallet råkar vara KB, för att fråga om jag inte kan köpa biljetter av dem idag.
Till svar får jag att jag kan köpa biljetter av mitt ATG-ombud.
Jaha men varför skriver ni inte det i informationsrutan då?
Jo men det står det ju.
Nej det gör det INTE. Det står "Du kan däremot oftast köpa biljetter samma dag som evenemanget". SAMMA DAG!

Samma dag som evenemanget är i morgon. Fredag.

Vad hände med idag?

*Ja ja JA... Bäst är jag på alltoch basta därmedd.

Inga kommentarer: