måndag, juli 17, 2006

Trams...

Läste dansk tidning på jobbet igår och blev både glad och ilsk över följande händelse...

En dansk kvinna (låt oss säga "av utländsk härkomst" för att vara politiskt korrekta) är inte lycklig i sitt arrangerade äktenskap och vill skiljas.
Detta accepterar inte familjefadern och beordrar då sin son (även han en vuxen familjefar), kvinnans bror, att mörda henne för att upprätthålla familjens heder.
Att sådant trams (se så länge den politisk korrektheten höll i sig...) förekommer är ju tyvärr inget nytt men detta slutade annorlunda ändå, för sonen vägrade.
Han sa nej till sin far och vägrade mörda sin syster.
Förhoppningsvis ett självklart om än svårt beslut för brodern.
Strongt tycker jag.

Fadern reagerar då med att först utesluta sonen ur familjen och sedan samla en mindre mob och helt enkelt spöa skiten ur sin son med baseballträn och andra tillhyggen.

Jävligt moget...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy, mår så dåligt när jag läser sådant! Dels för att det är så sjukt, dels för att jag inte i min vildaste fantasi förstår...

Honey sa...

Nej de förstår nog inte själva heller tror jag...