torsdag, maj 18, 2006

Learning by doing...

Usch jag är en usel bloggare. Förra veckan jobbade jag dag hela veckan och fick så krypa i säng klockan 22 för att orka upp klockan 04 så det blev inte så mycket datortid. Den här veckan jobbar jag bara kvällar. Arbetsuppgifterna är lite "segare" men tiderna är myyycket trevligare även om jag får gå hem från centralen om jag slutar 23 för när jag väl kommer till ankdammen så har stadsbussarna slutat gå.
Jag är en typisk kväll/nattmänniska, eller b-människa som det heter i Danmark, och har lite svårt att komma upp tidiga morgnar så för att komma upp ordentligt ställs alla möjliga klockdon på rigning när jag ska upp och passa tider. Min väckarklocka/klockradio ställs så att radiofunktionen går igång först, 2-4min senare börjar den tuta ilsket. Klockradion står i fönstret vilket gör att jag måste gå ur sängen för att nå den. Om jag vid det här laget fortfarande inte har lämnat sängen helt så sätter Boo Radley's igång att yla i mobilen ytterligare 2-4min senare.
Snooza är totalt uteslutet i mitt fall för det betyder att jag inte kommer att komma ur sängen. Jag fortsätter lyssna på radion och när jag går så blir det ofta radiofunktionen som spelar i mobilen.
Jag är en trogen P3 lyssnare och skyr kommersiella radiokanaler men får tyvärr säga att vid 4-5 tiden på morgonen finns det inte särdeles mycket intressant på P3. På lördag och söndagmorgnar är det Nybryggt och det mina vänner är barnradio för vuxna... Mitt i veckan är det då något som heter Vaken och det var tyvärr inte mycket bättre... Det är en annan publik vid den tidpunkten på dygnet och det märker man mycket i deras val av musik. Behöver jag säga att jag är en aningens besviken på min favoritradiokanal...

Andra saker jag lärde mig förra veckan är tex... att man inte ska försöka stänga Couscousburken med en hand på diskbänken...
Den glider nämligen gärna... ur ditt grepp och åker i golvet INNAN du fått på locket ordentligt. Behöver jag säga att det rasslade en massa i min dammsugare?
Man bör också vara försiktig om man roar sig med att försöka tukta sitt hår och ska spraya något i det, inte nog med att man kanske bör blunda med det ögat som är närmst hårtussen du siktar på man ska kanske även antingen sikta bra eller...
blunda med det andra ögat också...

2 kommentarer:

prinsessan sa...

haha, ja blunda med båda ögonen JÄMT det tror jag på. oavsett vart du är. tänk så mycket man måste se annars!!! *usch*

Honey sa...

blunda med båda ögone JÄMT? kan innebära viss fara i trafiken...