lördag, maj 06, 2006

Plupp i lingonskogen...

I morse vaknade jag, 3min före väckarklockan dvs klockan 04.47, med ett knullrufs utan dess like.
Och det utan någon som helst action,
tragiskt...
Det är en ganska spännande tid jag har framför mig nu, tiden det tar för mig att lista ut hur håret uppför sig i den här längden. Jag har ju liksom alltid varit ruskigt långhårig men med att håret blivit kortare och kortare har också nya hårrutiner kommit.
Som tex att jag numer i stort sett aldrig borstar håret. Kammar det inte heller. Det behövs ju inte. Borstning av mitt hår brukar mest leda till att jag ser ut som hälften av de kvinnliga karaktärerna i Dallas. Håret blir nämligen väldans stort och fluffigt.
Bara för det ska jag nu minsann göra en snabb nostalgitripp i min frisyrhistoria...
  • Hockeyfrilla... Jepp and no comment.
  • Långt... Över halva ryggen.
  • Långt permanentat... Någon gång tidigt 90-tal, permanenten som vägrade rakna.
  • Rastaflätor... Permanenten var nu utvuxen ca till axlarna och packades in i ca 100 rastaflätor. Det blev ganska snyggt faktiskt men resluterade i läskigt mycket hårtappande...
  • Halvkort... Vilket betyder strax nedanför axlarna. Flätorna satt 3 månader och när de flätades upp kom permanenten fram igen och fick klippas bort.
  • Utväxt... På väg mot långt hår.
  • Rastaflätor... Igen. Inte lika nöjd denna gång.
  • Långt... Över HELA ryggen ända ner till rumpan.
  • Halvkort... Åter igen strax nedanför axlarna. Vägen mot en korthårig Honey började sommaren 2004 (tror jag det var) och har bara fortsatt sen dess.
  • Kort... Ja dagens frilla som ju synes här under...
Det kommer nog inte att bli kortare än det är nu men man vet ju aldrig.
Ska bli intressant att se om jag är Plupp när jag vaknar igen i morgon...?

Och nej ni får faktiskt klara er utan bilder till mina gamla frisyrer...

Inga kommentarer: