torsdag, maj 25, 2006

tjugotre trettiofem och pucko beeeeeeep

Telefonen ringer en afton på jobbet.

-God kväll och välkommen till Madhouse Copenhagen Hotel.
-Hej har jag kommit till hotellet Copenhagen Madhouse*?
-Eh jo.
-Jag undrar om du skulle kunna tala om för mig vad klockan är i London just nu?
-Va?
-Jo alltså jag sitter på ett hotell i London och har ingen klocka som går rätt.
-Men kan du inte ringa ner till din egen reception?
-Nej det är ingen där**.
-Och du har ingen texttv?
-Nej.
-Du menar alltså att du sitter på ett hotellrum i London och vet inte vad klockan är och för att ta reda på det så ringer du till ett hotell i Köpenhamn?
-Eh ja...


*Jag säger hotellets namn klart och tydligt (Hej och välkommen till X11111 X2222 X33333) när jag svarar i telefonen och ändå envisas folk med att fråga om de har kommit till X2222 X33333 X11111?
Lyssna ordentligt för bövelen!
**Vilket visar att han inte ens bor inom samma kedja.

5 kommentarer:

prinsessan sa...

hehehehe. dom lyssnar aldrig. du skulle kunna svara precis vad fan som helst - det är ändå ingen som skulle höra. samma sak som att du skulle kunna ha en namnskylt med ett killnamn på utan att någon skulle bry sig.

Honey sa...

men faktiskt tycker jag att det är förvånanasvärt många som läser min namnskylt... och säkert ännu fler som läser den som en ursäkt för at kolla in mina tuttar...

/D sa...

Jag tycker ni ska ha diadem med namnet på, så vet ni vad de verkligen kollar på. Som om ni inte redan visste...

prinsessan sa...

hahaha.....fast okej, jag måste erkänna att utländska gäster faktiskt är snäppet bättre på att kolla in namnet än andra. men det är ju för att dom vill veta vem dom ska klaga på senare :)

Anonym sa...

Jag läser alltid namnskylten.
Det är för att jag skall kunna börja min checkin (eller andra ärenden) med ett leende och ett "Hej [insert name].".

Har noterat att den lilla manövern gör att servicegraden ökar markant.

Ni är såååå lättflirtade. ;-D