tisdag, juni 27, 2006

tjurig

Jaha vad säger man?
Sist lyckades jag prestera ett postitvt streptokockerprov inom 24h den här gången inte. Läkaren tyckte att
-Ja jo alltså eftersom det inte visa streptokocker så hjälper det inte med antibiotika.
-Visst fine, säger du att det går över av sig själv så ok.
-Har du haft halsböld någon gång?
-Ja två gånger i februari.
-Jaha men då skriver jag ut antibiotika, för halsböld kan gå fort och jag vill inte ha dig tillbaka här om några dagar med en böld.
-Nej tack det är inte roligt att bli stucken i halsen sådär.
Så var man med piller igen.
Jag har fan aldrig i mitt liv varit sjuk så mycket som jag är nu. Vad fan e det för jävla trams? Se till att få tummen ur och plocka ut mina jävla mandlar nån gång då.
Sjukad på jobbet. Ska gå på semester på fredag, på piller. Känner mig jävligt usel för att jag måste vara hemma. Det känns som att de kommer att börja misstro mig snart och det är fan inte roligt. Hade jag frågat farbror doktorn så hade han nog sagt att jag borde bli hemma hela veckan men jag har sagt att jag kommer till jobbet på torsdag såvida jag inte blir toksjuk innan dess. Visst det kanske är korkat att gå till jobbet men vad fan ska jag göra?

Inga kommentarer: