måndag, juni 12, 2006

*zapp*

Svensk polis sköt och dödade en förvirrad och agressiv man i helgen.
Jag har själv aldrig i mitt liv avfyrat ett vapen (annat än möjligen ett luftgevär), jag har heller aldrig varit utsatt för en hotfull situation på det viset men var det verkligen så illa att de kände sig tvugna att skjuta honom 3 gånger?
Jag bara inbillar mig att det går att stoppa en människa genom att skjuta honom utan att behöva döda karln. Jag hoppas i alla fall att det inte var med avsikt men vad vet jag...?

Anyway...

Det diskuteras och provas alternativa vapen till polisen, förhoppningsvis för att minska risken för liknande händelser.
Elpistoler är tydligen ganska effektiva vad det gäller att försvara sig och stoppa tossingar men det får polisen tydligen inte använda för etiska rådet har satt ner sin fot och tycker...

"elpistoler kan orsaka dödsfall..."


Say what?

Inga kommentarer: