tisdag, september 27, 2005

Osloweekend and Monday bloody Monday

Dagen har varit bakvänd, för att inte säga a complete waste of time...

Ska kanske börja med helgens bravader som tidigare försvann ut i bloggrymden...

Fredag: lämnade jobbet och satte mig direkt på tråkbussen till Oslo, får säga att jag sov ganska upp till Göteborg där jag fick sällskap på sätet brevid och unte kunde bre mig ohämmat längre.
Skvaller med kära C och väninna M som flyttat till Stockholm och inte setts på ett tag. Eftermiddagslur och därefter skiftarbete i badrummet inför aftonen.
Tacos hemma, drinkar på bar, mer dricka, gratis tack vare god vän T, liten promenad i Oslo och sen discodans på ställe värre än Slagthuset... Huga...
Honey skakade rumpan och C och M bjöd publiken på lite flickhångel i goda vänners lag.
Helt plötsligt var M borta, jag muckade med liten påfrestande idiot, nobbade raggande man för att hooka på hans polare (fick jag veta senare) och därefter vidare ut i Oslonatten via taxi...

Lördagen spenderades i ca 30km/h, C och M var ruskigt bakfulla/förkylda och jag gjorde väl inte heller för många knop så vid fyratiden lämnades bostaden för promenad i solen som avslutades med pizza.
Behöver jag säga att pizzan var tokdyr?
Vid halv tio sov alla utom Honey i vars en fåtölj/soffa.
02.50 inkom det ett mycket oväntat samtal som resulterade i en del irritation och strax därefter startade ett märkligt springande av lägenhetens resterande inneboende samt en kusin.
Nej jag kom inte upp till 7 för att ta bussen hem till barnkalaset för mitt gudbarn. Jag är en dålig gudmor...

Halva söndagen spenderades caféhopping och andra halvan på bussen hem. Det tog en si sådär 8h.
Strax innan midnatt stapplade jag in på MacDonalds för lite (höll på att säga näring) mat som intogs framför datorn läsandes helgens blogginlägg och därefter somnade jag på soffan.

Vaknade upp, fortfarande på soffan, vid 12-tiden när dörrmattan dränktes i reklam, kröp ur pyjamasen och ner i sängen och snusade vidare. Tog mig i kragen och steg upp sådär vid halv fyra, en sittning framför datorn och en fundering om att åka till mataffären.
Den kom tyvärr av sig när jag började snacka med en bekant på msn, bekant 1 övergick till bekant 2 som lyckade få mig på ganska dåligt humör genom att börja prata om sexliv och dateing.
Vid åtta snåret började jag drar små paralleller mellan min tjurighet och det faktum att jag ännu inte varken ätit eller druckit något på hela dagen. Dags att göra något åt det kanske? men först en dusch, som blev ett bad.
En stund i varma badkaret med Cardigans och lite sudoku. När skivan var färdigspelad blev jag helt plötsligt väldigt Murder Balladssugen lagom till det var dags att stiga upp. Jag lallde ur badkaret en snabbis ut och bytte skiva och sen tillbaka för att duscha av mig. Åter i badrummet blev jag kusligt påmind om vad som antagligen är ett resultat av att jag inte ätit något.
Gång på gång fick jag sätta mig ner i badkaret för att inte svimma. Det spelade ingen roll hur länge jag väntade eller hur långsamt jag reste mig. Det susade i öronen snurrade framför ögonen och blodet rusade. Duschen fick avslutas sittandes på huk, försiktigt kravlade jag ur badkaret och fick direkt sätta mig på toan med huvudet mellan knäna.
Efter en stund kunde jag resa mig och gick direkt ut i köket och tuggade i mig det sötaste jag kunde hitta... blockchoklad.
Behöver jag säga att det var väldigt obehagligt?
Är nu både äten och drucken men känner mig typ bakis.

Klockan är typ 02.10 och dagen känns alldeles bortslösad.

Ruttet...

2 kommentarer:

Yrvaken sa...

Aj!
Låter inge vidare!
klockan är nu 3:16 och det är dags att försöka sova sig lite..Hoppas du mår bättre imorgon/idag!

Honey sa...

Tack. :)

Säger jag en timme senare...