fredag, september 09, 2005

Tålamod är en dygd

Folk är dumma.

Det är vi alla. Inklusive jag. Det handlar mest om lika grad av dumhet.

Mitt arbete kan vara väldigt tålamodsprövande och i natt var en sådan natt.

Det finns en anledning till varför bara vissa varor/tjänster erbjuds på vissa tider och inte annars. Det är något man borde kunna acceptera tycker jag.

Det kan tydligen inte alla.

Vansinne...

Att stå framför mig och bara envist tycka -Nej det är inte bra nog- och vägra acceptera fungerar ganska dåligt om man vill komma på min goda sida.
Speciellt om man själv kan läsa sig till varför de inte kan få vad de vill...
Jag blir snarare irriterad, men i arbetet har jag nog fasen världens största tålamod även om jag ibland kommer hem och känner att jag behöver en väldigt våldsam hobby för att avreagera mig.

Inga kommentarer: