lördag, mars 11, 2006

Separationsångest...

Ajja har svårt att skiljas från sin älskade bil och jag har svårt att skiljas från en av mina älskade datorer.
En av dem?
Jo jag har ett par stycken. Anyway...

Det var ett tag sen jag köpte den nu, fick tyvärr inte använt den så hemskt mycket för ganska snabbt efter inköpet köpte jag min laptop, men den har ändå fått hänga med i alla mina flyttar. Jag har liksom inte haft hjärta (ok läs fått tummen ur) att göra mig av med den. Jag har ju tyvärr inte använt den heller så när jag väl startade den senast var den hopplöst out of date.
Nu är den dock hjälpligt uppdaterad, uttråcklad ur bokhyllan, fotograferad, nerpackad i sin originalkartong tillsammans med alla fina sladdar, böcker och pryttlar och utlagd på tradera.se*.
När jag satt här med den och skulle stänga den sista gången nöp det lite i hjärtat och en liten "jag tycker ju så mycket om den, jag kanske ska ha den kvar i alla fall" tanke dök upp i huvet men samtidigt vet jag att jag inte kommer att använda den.

*suck*


*Det tog inte ens en timme så hade jag fått ett bud som översteg reservationspriset och det känns ju bra iaf. Även om reservationspriset inte ens är hälften av vad jag _hade_ velat ha för den men ändå...

8 kommentarer:

ajja sa...

Puh, det är inte bara jag! Faktum är att jag har en stationär D som folk undrar varför jag har eftersom lappen och jag är oskiljaktiga. (Den fungerar som stereo, underbart ljud) Men jag har inte hjärta att sälja allt jag har så den får hänga med minst en flytt till. Jag är tjej, det hör till att jag har för mycket med mig. Visst, viiissst??

Och du, vi får hoppas att du blir frisk snart hörru.

ajja sa...

Du förresten. Vi har samma Tempale på våra sidor, skillnaden är att min text bara får pytteplats. Medans din börjar mer till vänster. Är det något du har puttat till själv eller blev det bara så?

Honey sa...

Tack..
Prylar prylar prylar... Har jag också till förbannelse... Men jag jobbar på att göra mig av med lite i taget....

Så jag kan köpa andra saker så klart... hä hä hä...

templatesnack på msn...

IT-horan från Skåne sa...

Men, men meeeen.....!!
Datorer säljer man inte, man hittar en användning för dom och har onödigt många igång samtidigt och alltid plus några som ligger och vilar och väntar på att man ska hitta något sätt att använda även dom....

Som bonus slipper man ha seperationsångest, bra va'??

Honey sa...

Oohh ITH va fint att du erbjuder dig som bärhjälp nästa gång jag ska flytta...

;)

IT-horan från Skåne sa...

Jooo, såklart var det precis vad jag menade.....hade bara svårt att utrycka det i ord :)

Anonym sa...

Du får göra personliga intervjuer med köparna innan du godkänner köpet, så att du vet att de kommer att ta väl hand om din lilla ögonsten. Då kanske det känns bättre? ;-)

Honey sa...

ITH: Det visste jag väl...

Sambo: Ja kanske det kanske, med referenser och hela kittet...