onsdag, mars 01, 2006

Telefåntrams

*tjingelingeling*

-Honey
*tystnad*
*klick*
*mummel*
-HejärdetHoney?
-Ja
-HejjagheterBlablaochringerfrånComviqTele2.
-Jag vill inte ha Comviq i mobilen och jag har bredbandstelefon hemma.
-Oktacksåmyckethej
-Hej

Snabbt och enkelt avklarat.

*ZZzzzz*

*THE SONG THE KILLER SONG THE SONG THE KILLER SONG I LOVE THE KILLER SONG* *

Totalt frånvarande hjärna och JohnBlundgrusiga ögon ser ett okänt 08-nummer i displayen...

-Honey
-Har du ringt mig?
-Va?
-Ja har du ringt mig?
-Nej varför tror du det?
-För att ditt nummer har dykt upp på min display
-Närdå?
-Nu här på förmiddagen.
-Du jag har varit uppe till 7 och sovit sen dess** och för den delen har jag skyddat nummer så det skulle jag inte tro.
-Ehh ok hej
*mutter*

Jag kunde dragit igång en diskussion och undersökning om vilket nummer han fått samtalet från och vilket nummer han trodde han ringt och då förmodligen kommit fram till att det inte var samma men vem fan orkar det?
Om någon med okänt nummer ringer till mig så söker jag en vända på nätet först. Är det då någon som verkar bekant ringer jag upp igen annars låter jag faktiskt bli. Ringer jag upp igen ser jag iaf till att slå rätt nummer.


*Ja kanske märkligt val av ringsignal men det finns en fin visselslinga, från Kill Bill, i den låten som jag tycker om. Nu är det ju dock så att låten är så jevla stressande att man aldrig hinner komma så långt att man får höra den för jag blir alldeles nervös om jag inte svarar fort som tusan. Kan ju dock säga att jag ännu så länge aldrig stött på en telefån som låter likadant.
**Varför i hela friden jag sa det till honom kan man ju undra, hade ju räckt med "jag sover"

Inga kommentarer: