tisdag, augusti 15, 2006

give me give me give me give me give me

Någon gång i juni började ett beteende som snart blev ritual.
Minst en gång om dagen varje dag, dock inte på lördag och söndagar, loggade jag in på skat.dk för att kolla om de beslutat om min deklaration eller ej.
Skulle jag få kvarskatt eller skulle jag kanske få lite pengar tillbaka?
I typ en och en halv månad pågick denna ritual tills plötsligt en dag stod det inte längre "13.03.2006 00:00 Udvidet selvangivelse for 2005 udskrives" överst i listan i logboken utan det stod "28.07.2006 08:01 Årsopgørelse m.v. nr. 1 for 2005 er dannet".

Gissa den nervositeten.

Honey får pengar tillbaka på skatten, Honey får pengar tillbaka på skatten, Honey får pengar tillbaka på skatten, Honey får pengar tillbaka på skatten, Honey får pengar tillbaka på skatten...

Nåväl...

Nu går jag ju mest bara runt och väntar på de förbenade pengarna...
I Logboken står det "11.08.2006 01:21 Overskydende personligskat/AM-bidrag mv. overføres til NemKonto med dispositionsdato den 17.08.2006".
Men för i helvete.
Vad finns det för mening med att berätta för mig att ni har släppt pengarna men att jag inte får dem förrän flera dagar senare?

Tycker allt att det är lite taskigt.

Inga kommentarer: