fredag, augusti 04, 2006

What do I know?

Varje dag ställs vi inför ett antal olika val.
Ska jag kanske gå ur sängen i tid så jag kan komma till jobbet i tid?
Hur ska jag ta mig till jobbet?
Ska jag ta mig till jobbet?
Ska jag äta?
Vad ska jag äta?
Vad ska jag lyssna på på vägen till jobbet?
Ska jag ta en Metro?
Ska jag ha svarta eller beiga strumpor på jobbet?
Ska jag köpa en glass?
Vad ska jag ha på mig?
Bla bla bla bla bla...

För en av mina kollegor verkar ett av dagens val vara "ska jag ha trosor eller bh på mig?"

Hon jobbar extra i restaurangen och har skåp i samma "länga" som jag och den senaste tiden har vi sprungit på varandra i omklädningsrummet. Antingen så är vi på väg in, jag kommer och hon ska gå eller tvärt om.
Kvinnan i fråga har opererat brösten (jag säger kvinnan för hon är aningens äldre än mig, så det så) alltså har de ett eget liv och står för sig själva och hon behöver inte bh men någonstans på morgonen verkar hon göra ett val nämligen bh eller trosor...?

För det mesta verkar hon ha trosor och ingen bh men häromdagen var det tvärt om. Då hon bytte om från sin jobboutfit, svarta byxor, vit skjorta och väst, och det visade sig att hon var klädd tvärt om. Dvs bh men inga trosor.
Inte för att jag har så tokmycket koll på vad flickor lallar omkring i för underkläder och jag kan visst förstå att man går utan bh om man känner för det eller att man går commando under kjolen men utan trosor i ett par byxor...?

På jobbet?



Och nej jag står inte och tokglor på mina kollegor i omklädningsrummet.

5 kommentarer:

prinsessan sa...

...alltså....hmm.....hrm....sånt där vill man inte veta om sina kollegor. om dom är tros(eller kalsong)lösa alltså.

ajja sa...

Hey. Det där va en snevriden liten dekadent kvinna. Och jag skulle med undra. Fast jag skulle nog ha glott mer än dig ;)

/D sa...

Jag skulle glott som fan... ;-)

Anonym sa...

kom man hem från festivalen och hoppades få läsa mycket roligt, men det hade ju inte hänt mycket här...

Honey sa...

så flickor utan underkläder underhåller inte???