söndag, augusti 27, 2006

om att driva in skulder

Är det liksom inte självklart att om man lånar pengar av någon så betalar man tillbaka?
Man tycker väl det men det är tydligen inte självklart för alla.
Tex. inte för mitt ex.
Jag vet inte om han anser att skulden är avskriven iom att vi gjort slut men det tycker fanimig inte jag. Visst pengar är bara pengar men han har fasen LÅNAT dem och jag tycker han ska betala tillbaka. Hur just detta tillbakabetalande ska komma till stånd är ju det som är problemet.
Hur får man en person, man inte sett eller än mindre talat med på över 1 år, att åtminstone försöka inbilla världen i 4 sekunder att han kan ta något som helst ansvar för sina handlingar och betala tillbaka pengar som han lånat av mig för nu mer än 3 år sedan?
Jag provade att ringa och påminna honom om det någon gång förra året men jesus vilken pärs.
Det krävde dels en jävla peppning innan samtalet och efteråt fick jag minsann lalla iväg och köpa mig ett par skor för att lugna psyket.
Han menade lite snyggt att han inte alls kände för att vara "snäll" mot mig och betala tillbaka de där pengarna.
Vadå "snäll"?
Ta dig samman ditt ***p*** lilla lurviga ***f** till ***f***.
Det handlar fan inte om att vara "snäll" det handlar om att ta ansvar för sitt handlande.
Bli vuxen!
Ta sig i kragen, klippa sig (för att inte tala om raka sig) och skaffa sig ett jobb.

*mutter*

Anyhow.

Är det nu någon där ute som sitter inne på en klockren lösning på hur detta problem ska lösas så feel free att upplysa mig. För riktigt goda ideér som leder till återbetalning kan ev "hittelön" utlovas.
Dock bör det inte ingå något våld eller hot om våld, jag har liksom för mig att sådant är olagligt...
Trams...
Jag ska heller helst inte ha ett dugg med det hela att göra så klart.
Pengarna ska liksom bara landa på mitt konto alternativt kan de även dumpas i en väska under papperskorgen på höger sida vid glasskiosken i Ankdammens stadspark.
I omärkta sedlar i små valörer så klart.

3 kommentarer:

prinsessan sa...

Han är verkligen Överste-Mongot den där.

Har du kollat in den här bloggen? Det gör en nästan gråtfärdig

http://tjejerpastureplan.blogspot.com/

Hur kan man skriva så mycket och ändå säga...ingenting?

Honey sa...

OH
MY
GOD!

prinsessan sa...

Hähähähä