lördag, februari 18, 2006

Att man har inte roligare än man gör sig...

...är ju faktiskt ett faktum. Ibland mer påtagligt än annars.
Som tex i afton. Jag och kära söta väninna A får för oss att vi ska ta oss en sväng på stan, dvs i det här fallet dricka rödvin hos mig och sen lalla iväg och skaka rumpan innan det kostar att komma in. Jag som då inte sovit med någon reda idag är lite trögstartad men kvart i elva är jag klädd, sminkad och på väg ut genom dörren till ankdammens stamställe. Fortfarande snorig och med en ytterst rökig whiskeyröst men iaf...
Sitter i baren och gottar oss i väntan på att de ska öppna klubben vilket de tydligen inte tänker göra denna afton eftersom de har bestämt sig för att renovera nu när det ändå är "lågsäsong". En renovering som tydligen enbar ska föregå på fredagar för det kommer vara öppet för klubb på torsdagar och lördagar...???
Jaha och vad nu då?
-Jo vi kan ju gå på XX, säger A.
-Jaha du... är du säker på att vi ska det då?
-Tja vi kan ju gå dit och titta iaf...

Sagt och gjort.

Klientelet är ju minsta sagt blandat och XX är inte ett ställe jag skulle gå till om jag själv fick välja. Här ska ni då få några smakprov på varför.

Uppsnappat på dansgolvet:

Inte ens om du var den siste pojken på jorden (Ieodvdsppj) 1 säger:
-Fan jag har knullat hon som står där borta...

Nyfiken i en strut som jag är vänder jag på huvudet och kikar lite snyggt i den riktning Ieodvdsppj 1 pekat... och ser... enbart mörka män, av utländsk härkomst, med hästsvans...

Do I wanna know?

Ieodvdsppj 2 håller upp en drink och säger: Vill du smaka?
Honey: Nej tack jag kör.
Ieodvdsppj 2: Ä du härifrån?
Honey: Ja.
Ieodvdsppj 2: Jaha var då?
Honey: Där borta.
Ieodvdsppj 2: Och det heter?
Honey: Centrum.
Ieodvdsppj 2: Och gatan?
Honey: Varför vill du veta?
Ieodvdsppj 2: För att jag vill lära känna dig.
Honey: Men jag vill inte lära känna dig
Ieodvdsppj 2: Öh?


Ieodvdsppj 3: Får jag ställa en fråga?
Honey: Visst
Ieodvdsppj 3 sträcker fram handen och säger: Stampe
Honey: Det är ingen fråga...
Ieodvdsppj 3: Ska vi dansa?
Hoeny: Nej...
Ieodvdsppj 3: Snääääälla...
Honey: Nope...


Varför är det så?

Nåja... dagen har väl behandla mig som jag förtjänar.
Har varit inne för underredesbehandling och idag var en av de dagar då det vart jevligt smärtsamt...
Slog precis en vurpa på väg hem så jag sitter nu med en påse snö på mitt knä, det var det eller frusen lax (jag har bara frysbox så utrymmet att göra isbitar är begränsat).
Så nu tänker jag minsann gå i säng och sova tills jag vaknar i morgon.

Så det så...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Go Honey Go!

Förresten, jag gjorde som du sade. Det gick inte min väg men jag är oerhört glad att det gick som det gick. Lär mer i min blogg!

Take Care Now!

prinsessan sa...

ahahahahahahahahahahahahahahahaaaaaaaaa

hur fan LYCKAS du?

eh. ja. okej. jag kanske inte lyckas så mkt bättre när jag är ute hihihihi. (men det är i så fall ditt fel)

har lite dilemma......självklart handlar det om dom där med skrevslang... well...talk to you later.

hoppas du sover gott.
btw - du borde vara HEMMA när du är sjuk!!!

prinsessan sa...

okej...en grej till..jag var nära att köpa en kohud för 2.8 igår....*gulp*
vad är det som händer?!

Honey sa...

Med skrevslang på kohuden framför den öppna brasan... huvaligen...


AAAhha ha ha ha ah