tisdag, februari 07, 2006

Dilemma...

Har fått svar på mailen om jobbet. Fast jag fick eg bara svar på en av mina frågor, den om vilka arbetstider det rör sig om. Antingen börjar man 7, 8 eller 12...
För att kunna vara där till klockan 7 på morgonen får jag åka hemifrån antingen 5.10 och vara en hel timme för tidig eller precis innan 6 och ha en kvart på mig att byta om och komma på plats. Med i denna beräkning måste man tyvärr också ta det faktum att Øresundstågen inte är världens mest pålitliga... Och jag som är så fantastiskt road av att gå upp rövtidigt...
Jobbet är eg tidsbegränsat men jag fick inget svar på hur lång tid det rör sig om men jag anar minst 6 månade.
Jag fick heller inget svar på hur lönen ligger. Det är ju faktiskt en ganska viktig faktor.
Jag fick dock också veta att om jag vill söka får jag göra det i rappet för de håller samtal denna vecka.

Nu är det så att en av mina kollegor på natten har bett att få komma på dag, något han efterfrågat ett tag, han är lite äldre och har lite svårt att sova på dagen. Nu verkar det om han får möjligheten eftersom en av flickorna på dagen har sagt upp sig och de kanske har hittat en ersättare.
MEN om nu jag söker den här andra tjänsten och får den, kommer de då att vara tvungna att behålla honom på natten tills de hittat ännu en ersättare?
Han är en av dem jag håller av allra mest på jobbet och jag vet att han inte riktigt mår bra och verkligen vill upp på dagen. Samtidigt vet (aningens cyniska) jag att vill man få något och komma någonvart får man fixa det själv.

*suck*

2 kommentarer:

ajja sa...

Det är säkert synd om honom. Jättemycket och han är säkert en bra människa. Därför kommer han säkert även förstå att du måste jaga efter det du drömmer om?

A. sa...

Tyvärr så är det väl så att om man inte bryr sig om sig själv kommer ingen annan göra det heller. Cyniskt men sant.

Samma filosofi som när jag är förkyld. Om inte jag tycker synd om mig kommer ingen annan göra det heller :-)