torsdag, februari 16, 2006

Put a cork in it...

Märkligt... Jag har massor att blogga om den senaste tiden men jag får det liksom inte ur mig. Kan inte ta mig tiden och skriva ner det, eller får helt enkelt inte ro till det. Jag tror dock att det kan komma att lossna lite nu och då är ju frågan...
Ska jag kläckar ur mig allt på en gång?
eller ska jag portionera ut det lite pö om pö?

Det får nog bli lite mindre portioner tror jag. Annars är jag rädd era ögon skall börja blöda.

Precis som min näsa snorar...
Vilket den gör konstant.
Efter helgens fylleslag har jag nu dragit på mig hösten/vintern/vårens sista/första förkylning.
Vet inte riktigt hur det gick till för jag var förnuftigt klädd och eftersom jag inte röker så utsätter jag mig inte för uteserveringar och kalla rökrum (alls eg) utan ytterkläder.
Har kunnat hålla det hela lite i schack när jag bara suttit hemma och slappat i pyjamasen men att gå till jobbet idag, och stå hela natten i en dragig, rökig, aircon-lobby fick det hela att även sätta sig på mina stämband.
Vid 04.30 i morse tappade jag så rösten...
Jag kan ju lugnt säga att mina gäster tittade konstigt på mig. I mitt arbete är det då lite svårt att hålla truten så det var bara att ta i från tårna och försöka forma ljud som så skulle bilda ord som i sin tur skulle hänga samman i meningar... På danska...
Ibland låter jag iofs lite sexig i min heshet men ack så tråkigt i längden så från stora mängder thé med mycket honung har jag nu gått till kopiösa mängder thé med kalasmycket honung.

Nu ska jag då... kissa lite... gå och lägga mig och sova kanongott.

Tjingeling...

Btw... så var det INTE jag som sa att det var ok med mer snö... skulle bara säga det...

1 kommentar:

ajja sa...

Ok, du bara går och lägger dig utan att ösa ur allt på en gång?!