fredag, februari 17, 2006

Måndag hela veckan?

Jepp Ajja... Det var precis vad jag gjorde. Gick i säng utan att blogga vidare och precis som jag sa jag skulle, sov jag kanongott.

Jag sov så gott att jag inte kom ur sängen i tid.
Boo Radleys vrålar Wake up Boo åt mig från telefånen vid 19, jag snoozar en gång och när de ylar andra gången stänger jag av den... och somnar om.
Stenhårt...

Visst är det en intressant känsla att försova sig?

Men att vakna i ett kompakt mörker klockan 21.30 och veta att du ska vara på jobbet, i ett annat land might I add, ombytt och klar klockan 22.00 (utan att ha tillgång till bil) ger en något mer panikartad känsla...

Att dessutom behöva ringa och säga att man faktiskt har försovit sig till ett nattpass är aningens genant eftersom att man blir lätt skrattad åt.

Jag kom så till slut till jobbet härligt snorig, fortfarande lätt pyjamassvettig i nacken och i stort sett helt utan röst.
En timme försent.

Inte nog med det. Tänkte gå på bapoteket och handla förkylningsmedikamenter innan jag gick hem i morse för att slippa behöva gå ut igen.
Plockar på mig lite av varje och ställer mig i kassan för att betala och hivar upp mitt VISA.

Kortköp nekat

Eh va...?

Det är den16:e och jag har inte ens 70kr på kontot...?

Oups...

Eftersom denne sällan, för att inte säga aldrig, har cash så det var bara att åka hem och flytta slantar och gå på annat bapotek.

Får aningens läskiga vibbar inför hur morgondagen kommer att behandla mig.

1 kommentar:

ajja sa...

Ok, men nu har du jobbat, försovit dig och så.. Inga smaskiga detaljer åt oss här?