tisdag, februari 28, 2006

Late night, early morning...

Jag klarade det. Var vaken och alert genom hela avsnittet. Har varit vaken sen dess och dessutom hunnit med ett avsnitt CSI Miami också.

Den stora frågan just nu är om jag är kry nog att gå och jobba i morgon...? Känner mig fortfarande lite slö (skulle ju iofs kunna bero på att klockan är 04.30) men jag har eg inte direkt ont längre.
Penicillin är ju kanonbra om man är sjuk.
Kanonbra på att slå ut bakterierna i kroppen.
Alla bakterier.
Även de goda... *hrmpf*

Apropå bakterier så vill jag ta tillfället i akt att tacka mina kära vänner som snällt och rart insinuerar var min halsfluss skulle kommit ifrån...
"Oral kontakt med nya bakteriekulturer"
Ni har så höga tankar om mig att jag blir rörd...

Jag är dock seriöst dålig på att hålla styr på om och hur många jag har tagit under dagen. Slutar med att jag får räkna hur många jag har kvar och hur många dagar jag har tagit dem...
Jag var inget bra på p-piller heller på den tiden det begav sig och på de kartorna stod ju tom vilken veckodag man skulle ta pillret på.

Ska ha mitt årliga personliga utvecklingssamtal på torsdagmorgon eg. Kommer inte att gå så bra tror jag. Jag har inte brytt mig så hemskt mycket om en av mina "arbetsuppgifter", man har lite dispens med den om man jobbar natt men jag har inte ens försökt och det kommer jag nog att få onda ögat för. Det är något jag absolut måste jobba mer på när jag jobbar dag. *suck*

Min danska datorbank är stängd mellan klockan 02-06...
Varför det?
Kan de inte hantera löneutbetalningarna och datorbanken samtidigt eller?
Har testat mitt i natten förr och fått samma resultat, kan bara inte komma ihåg om det var lönenatt då också...?
Nu är ju iofs klockan snart så mycket att de hinner öppna igen så jag kan kolla hur mycket lön som ramlat in...
Sweet...

2 kommentarer:

/D sa...

"seriöst dålig på att hålla styr på om och hur många jag har tagit under dagen"

Vågar man fråga vad och hur många det blev?

*visslar lite oskyldigt*

Honey sa...

Jag talar penicillintabletter här då va... och än så länge tror jag jag har tagit precis vad jag ska...