fredag, december 30, 2005

Läget...

Sweet mother of God...

14h senare har jag så lossnat från jobbet och fått lov att komma hem en liten sväng.
Galen är nog ordet som beskriver natten... men jag hade gott sällskap av en kollega som vet vad hon gör och kan lägga på ett kol om det behövs. Annat blir det inatt om det blir samma situation då kan det gå riktigt illa, flickan jag ska jobba med i natt må vara världen raraste men hon gör inte många knop.

Det halva Aladdinflaket som jag tryckte i mig på julaftonsnatten har nu stigit mig åt huvudet...
*mutter*
Men det kan ju kvitta. Jag ska ju ändå jobba i morgon och jag har ingen möjlighet att, ens en liten stund, besöka festen jag är bjuden på för jag har ingen bil så hur jag ser ut spelar, just i morgon, inte så hemskt stor roll.

Så fort jag får för mig att äta något mår jag illa. Jag går nu runt på aspartam och en och annan brödbit. Jag hann ju med att äta lunch (lunch minsann, även kallat mittpådagenmat) innan jag åkte från jobbet idag men det var ingen bra idé...

Men!

Jag har fått lön idag. En hel lön och övertidspengar. Vilket betyder att jag inte har hunnit handla julklappar för pengarna som jag ska leva på i januari. Sånt tycker vi om.

Jag har hittat en Kings of Convenience platta jag inte hört tidigare. Trevlig easy listening musik som smeker öronen.

Nåväl... Mot sängen! Så jag åtminstone får en lite stunds sömn innan nattens bravader tar vid.

Inga kommentarer: