torsdag, december 15, 2005

Papper och snöre...

Jag har inte köpt en enda julklapp. Nada, zip, none... Vet inte vad jag ska köpa, vet inte ens OM vi ska köpa några eller hur julen egentligen kommer att se ut.
Fast jo julklappar kommer jag att köpa hur aftonen än förlöper kommer det att finnas klappar. Kanske inte så hemskt många men några väl valda.
Julafton ja... Den har i hela mitt liv sett likadan ut.
Mor, far, jag och bror*. På senaste tiden har det kommit ett par tillskott så som kära söta svägerskan, farfar och älskade lilla barnet.
Liten, lugn och sansad julafton med andra ord.
Juldagen brukar vi dock samla oss och äta "rester" med resten av släkten som finns i närheten.
Det här året har jag dock hört att det lutar åt en STOR släktsak. En av kusinerna ska minsann bjuda in ALLA för att fira aftonen.
Hmm...
Bara tanken känns mycket ovan. Älskar absolut hela lilla släkten men att rucka på just den dagen känns lite mystiskt. Men visst man ska inte fega för att prova nya saker...

Men julafton...

Att det sen även är en annan liten jultradition som ligger pyrt till, pga att jag ev inte kan hitta en viss sak som är MYCKET viktig, behöver vi ju inte tala högt om...

Bara sådär helt apropå ingenting...
Känner ni som jag när ni ser/hör följande?

"-På julen får man ta från de undre lagret också."
"-Jaha. Det får aldrig vi göra i vår familj."

JAG HATAR HONOM... Stryk ska han ha.... Denna reklam är irriterande på ett helt annat plan än tex bajspojken med doftsprayen.



*Jag och mitt ex firade ALDRIG jul ihopa någonsin under våra 9 år tillsammans. Why? Hell if I know. Han var inbjuden till oss vid ett flertal tillfällen, vad jag kan minnas vart jag nog aldrig inbjuden till dem. Jag stog aldrig särdeles högt i kurs hos exsvärmor som en dag i matbutiken uttryckte "nej men vi ska inte köpa standard mjölk för Honey sitter ju bara i soffan och blir tjock..."
Jag ska kanske göra mig ett eget julkort, ett stort ett utan kuvert så alla brevbärarna kan läsa, och skriva till exsvärmor att jag vill ha tillbaka pengarna hennes son är skyldig mig...?

6 kommentarer:

/D sa...

Haha, antingen hade hon oändligt mycket humor eller just plain bitch. Svärmor that is.

Honey sa...

Surkärring... En halv skit hög och jävligt wannabesnobbish...

Jasmin sa...

ha.. fantastiskt korkad tant...

Anonym sa...

Jag tror det är ditt undermedvetna som försöker tala om för dig att du vill ha en trippel-lager Alladin till jul. ;-)

Anonym sa...

Hehe, jo ja, han är nog lite irriterande i den reklamen. Däremot tycker jag att han har gjort roliga andra inslag/sketcher. Men du måste berätta om bajspojekn med odftsprejen! Den har jag missat helt. ;)

Honey sa...

Äh.. En dubbad unge sitter och skiter och håller sig för näsan och menar -åh vad det luktar men mamma har ett nytt knep yadayadayada...

Den kan få mig att döda...