tisdag, december 13, 2005

Skalmupp

Jag började skriva det här inlägget igår (tisdag), som ni kan se, men eftersom jag inte kunde fokusera ögonen på skärmen eller ens hålla huvudet uppe så fick det vänta...

Det är ingen reda på min mat- och sovklocka.
Jag har, sedan någon gång förra veckan, sovit mindre och mindre. Jag har precis stått och svajjat inne på Théhuset, vandra runt var inga problem men så fort jag stannade så stängde sig ögonen och jag vacklade en aning.
Ett par dagar sov jag runt 5-6h för att sen gå upp och jobba, i fredags natt blev det nog 5h för att sen gå upp och dona och dra på julefrokost vilket inte direkt ledde till att jag var hemma tidigt. Sov väldigt oroligt lördag tidig morgon mot söndag, ca 10min vakna vända sova 10min vakna vända.
Gick i säng en lite sväng vid 14 tiden i söndags... det slutade med att jag sov till klockan 20.30 och sen skulle jag då försöka vara uppe hela natten för jag skulle ju jobba måndag natt.
Nu skulle jag ju samtidigt gå upp tidigt för att åka till Malmö och hjälpa bror i butiken så det slutade med att jag i runda slängar sov 3 ½ h för att sen gå upp och åka till Malmö.
Jag var där klockan 10, det som då enbart skulle vara ett par timmar slutade med ett slaget kassarekord och en mycket trött Honey som vid 16-tiden var tvungen att ge sig för att hinna hem och sova en liten stund innan natten.
Hann väl sova 3h för att sen jobba hela natten och direkt morgonen efter åka till butiken för systerligt butiksbiträdesstöd igen. Begav mig hemåt vid 14-tiden för att vara moraliskt väninnestöd vid nålmöte. Hann sticka huvudet innanom dörren i ungefär en ½ timme.
Efter väninnestödet bidde det fika och därefter klappinhandling på Théhuset. Väninnan sattes på buss och jag vinglade hem och som tidigare nämnt kunde jag varken fokusera blicken eller hålla huvudet upp vid det laget så det vart bara att krypa ner under täcket.
Då var klockan 18.30.
Tror ni jag har sovit gott inatt?
Det kallas nog snarare medvetslöshet.
Så inatt har jag snusat i drømmeland i goda 12h. Kan väl inget annat säga att det behövdes och jag kände mig alldeles utvilad och pigg i morse när jag lallade upp för att leka vanlig på dagtid igen.

Inga kommentarer: