torsdag, december 22, 2005

Staden sprider kärlek

Som jag sagt förr så älskar jag min stad. Den är vacker och här har jag alltid kännt mig trygg.
På vägen mot centralstationen passerar jag stadens busstorg där alla stadbussar möts, jag lallar på med musiken i öronen när något passerar plötsligt passerar mitt synfält i ögonvrån.
Vänta nu här lite... Vad i hela friden var det där?
Jag vänder och går tillbaka.
Minsann om det inte i taket på en av busskurerna hänger en mistel...






Visst... Mistelpussar tillhör inte mina jultraditioner och jag har ingen att pussa på eller bli pussad av under den.
Den får säkert inte hänga ifred särskilt länge heller men jag blev allt lite varm i hjärtat av att se den.







Nej jag ställde mig inte under den och väntade med tindrande ögon och plutande läppar men jag skickar er alla en julpuss från busskuren i Ankdammen.

Inga kommentarer: