söndag, december 25, 2005

Sucker for Christmas... del 3

Jaha... och nu då?

Brukar vara standardkänslan den 25:e december men faktiskt inte den här gången.
Vi höll ju stor släktmiddag igår, eller ja stor och stor det var kanske 18pers men det är många för att vara oss, så idag ska vår lilla familj samlas och äta lite julmat och dela ut våra klappar.
Vilket betyder att jag får julklappar 2 dagar i rad i år... Tjohooo...

Men jag kan nog ändå inte låta bli att tänka lite så tyvärr, och nu då?
Det är så mycket ståhej, stress, panik och ångest förknippat med denna helg. Och allt detta för EN dag... Missförstå mig inte, jag älskar det men ibland kan jag inte annat än undra.
Vi kommer ut på andra sidan fattigare, tyngre och ibland med helt nya bråk i familjen. Man får julklappar man inte visste man ville ha, man köper själv alldeles för många för att man inte reder ut att på något annat sätt tala om för tex sin mamma hur mycket man älskar henne, man äter på tok för mycket och får spendera våren på diet.

Jag har skickat ca 20 julkort och fått 6 tillbaka och jag tjongade nog iväg i runda slängar 30 god julsms igår, fick kanske 15 tillbaka men det gör ingenting jag hoppas bara folk blev glada.
Jag har handlat alldeles för mycket juklappar och vågar inte titta på mitt konto.
Jag har bytt till julgardiner, petat nejlikor i bapelsiner, köpt hyacinther som satts i fina glas, köpt gran som klätts och redan barrar. Nästan satt eld på lägenheten för att jag somnade ifrån adventsljusen i ljusstaken av trä som jag själv gjort på lekis 1983 och jag har klätt balkongräcket med granris och orange ljusslinga.
Allt detta för en enda dag.
Men jag kan inte låta bli, jag är en total sucker för jul.

Så från mitt juldoftande, ljusglimmande hem...

God fortsättning :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Thank you, I just wanted to give a greeting and tell you I like your blog.

Anonym sa...

Jag misstänker att det inte lär bli något behov av smaldiet för att kompensera för all julmat som åts den 25:e... Tror det "löste sig själv" på ett mindre önskvärt sätt tyvärr. Sorry about that...