måndag, januari 02, 2006

Honey Feel Good!

Tack vad ni är söta :)
Det är lugnt... Som sagt mest ett stilla konstaterande men likväl lätt deprimerande.

Nyårsnatten var lugn och stillsam trots misstanke om motsatsen. På slaget tolv fick kollegan en kram, två små klunkar champagne intogs och så var det inte mer med det...
Filosoferar på en återblick över 2005, ska bara hitta rätt form på det hela.

Nu till lite mera Honey feel good.
Tror jag har nämnt att jag har varit på kommunikationskurs/utbildning med jobbet här i slutet av året. Det var jätte roligt, mycket att tänka på och en stor portion igenkänning.
Kvinnan, H, som höll i det var fantastiskt rolig och trevlig. Hon berättade många historier ur sitt eget liv för att illustrera det hon försökte visa för oss.
Mot slutet på den sista dagen så sa hon plötsligt:
-Nu behöver jag hjälp av en modig person som ska komma upp här til mig.
Gissa om någon anmälde sig frivilligt?
Nope.
Hon stod där och tittade ut över den plötsligt blygsamma skaran kursister då fan for i denne. Jag må vara den velande vålnaden men när ingen annan kan fatta ett beslut eller ställa upp i en sån här situation så gör jag det.
Sagt och gjort, med bankande hjärta och begynnande rodnad, var det bara att sätta sig bakom "katedern" framför klassen.
En ny, tom sida på blädderblocket och så sa H:
-Efter att ha lärt känna Honey lite bättre dessa 3 dagar ska ni nu rosa henne och säga allt gott ni kan om henne så ska jag skriva ner det.

...

Behöver jag säga att pulsen och ansiktsfärgen steg nämnvärt?
Kollegorna blev först ganska förvånde men strax därefter kom det faktiskt ett par ord som det kändes som de menade.
Lätt fnittrig, aningens skakis och ganska generad satt jag så där och tog emot.
Det är ju fånigt att man inte kan hantera komplimanger bättre.
Fuck jantelagen...


Blädderblocksbladet fick jag med mig hem och här har ni det.


Ja visserligen på danska men ni förstår säkert ändå.


Visst, må kanske vara "generella" ord men det skiter jag ett ganska stort stycke i.


:)


Gott Nytt År!

3 kommentarer:

IT-horan från Skåne sa...

Med dom omdömena från dina kollegor kan du ge dig själv en klapp på axeln och njuta :)

Anonym sa...

Tycker du ska rama in det!

Honey sa...

ja visst e den fin...

Sådant värmer hjärtat en dålig dag...