onsdag, januari 04, 2006

House of Pain...

ÅÅåhhh....

Förlåt...

*skäms*

Alltså på något vis känner jag mig lite skyldig till Fröken J's förmodligen fasansfulla vaxupplevelse.
Vet inte riktigt varför men likväl känner jag nånstans att jag vill säga förlåt.
Samtidigt vill jag också säga att sådär ska det minsann inte alls gå till. Den kvinnan har uppenbarligen inte haft en aning om vad hon sysslar med.
Visst. Alla upplevelser är ju högst personliga.
Men...

"- Tydligen kan man vänta sig att det börjar blöda."
"- Man. får. blåmärken."

Blöda? Blåmärken? E hon alldeles från vettet?

"- Det tar mellan 45minuter och en timme första gången."

Inkluderar det en halvtimmes kaffepaus då eller?

"- Det hela går inte alls på tre, fyra snabba ryck, som min naiva hjärna övertygat mig om. Mera som nåt hundratal."

Det är en helkroppsvaxning vi talar om va?

Huga.... Stackars Fröken...
Tycker å det bestämdaste att det minsann borde utfärdas en allmän varning mot stället Fröken besökte, så att ingen annan behöver utsättas för samma misshandel.

8 kommentarer:

Jasmin sa...

haha... :-)
Så rar du är...!
Ska nog inte gå tillbaka just dit, nån mer gång...
Men inte är det ditt fel, inte...;)

Anonym sa...

Hmm.. Har testat hemmavaxning och jag måste säga att jag tyckte hela upplevelsen var grymt överreklamerad. Så himla farligt är det inte tycker jag. Och knappast blödde det eller gav några blåmärken heller.

Honey sa...

Och vad vaxade herr Henrik då om man får vara så nyfiken att fråga?
Tror att back, sack and crack skulle vara ungefär likvärdigt med en brasiliansk.

Anonym sa...

lol, back, sack and crack, den var bra! :)
Ryggen. Vilket kanske är the back..?

Honey sa...

Ryggen är då INTE jämförbart med en brasilianare anser jag... Herr Henrik får gärna återkomma i frågan när han har vaxat sacken och cracken också...

;)

Anonym sa...

hehe, ok, trodde det var sacken, craken OCH backen. Sacken/cracken kan jag ju iofs tänka mig är snäppet met obehagligt, visst. Ålrajt, får lov att återkomma då. ;) Inte för att jag har provat själv men funkar/biter inte typ Veet o likn i sådan regioner...? För det är ju helt smärtfritt.

Honey sa...

Om du menar hårborttagningscreme så ska man eg inte använda sånt på såå känsliga ställen (säger den som istället hellre häller varmt vax där). Sån creme innehåller en del mystiska kemikalier...

Anonym sa...

Kanske skulle jag skriva om min nära-döden-upplevelse med vax också, det tycks ju vara ett ämne som engagerar rätt många. ;-)

Eller så låter jag bli...