tisdag, januari 24, 2006

A Tribute to Sambo...


Här är de alltså.
Mina fina fina tulpaner.
De har nu fått flytta från sitt akuthem "glaset" till sin sista vila i "vasen".

Vem jag har fått dem av?

Jag har fått dem av min sambo.

Sambon som inte är en sambo men som heter det i alla fall.
Den bästaste sambo som finns. *punkt*
Som stod ut med att dela lägenhet med mig i ett halvår med mina nycker, udda tider, pinsamma söndagmorgnar och lurviga julklappar.
Som skämmer bort mig med sushi och biobesök.
Som vågar låna ut sin digitalkamera till mig när jag ska på charter.
Som köper proviva när jag inte är i stånd att lämna hemmet utan rullator och fullt vadderad rustning.
Som hänger choklad på mitt dörrhandtag när jag är ledsen.
Som har en förbannat tung men toksnygg soffa.
Som som just nu tyvärr inte mår helt på topp.

Sambon som alltid är välkommen i mitt hem.

2 kommentarer:

ajja sa...

Otroligt fint gjort..

Honey sa...

Jo han är en darling kan du tro...