lördag, januari 07, 2006

Varsågod att ta plats i herr Freuds soffa fröken Honey... Del 1

Okej... Varning för att ni här enbart få ena sidan av historian... Nämligen min...
Men jag har ju alltid rätt i min egen blogg så det kan ju kvitta.

Oj... Vilken ände att börja i?

Nåväl...

Ni som känner mig, eller läst att tag nu, vet kanske att jag eg inte har mer än två ex att kalla ex.

Ex no1, MK var första pojkvännen, ungefär sisådär 140 år sedan. Nog om honom nu.

Ex no2, ML, is the shit på alla nivåer.
Jag har tidigare örlat någor om att kärleken tog slut (tänker å det bestämdaste INTE länka till det inlägget för det är ett jevla dravel), den gången han satte eld på sin egen hand i Prag och det faktum att han fortfarande är skyldig mig typ 7000kr.
9år och vi kom inte en meter, möjligen en halv men det var också allt.
Han rörde sig om möjligen ännu mindre, typ 5cm på 9år.
Tja varför växa upp, utvecklas, skaffa sig ett jobb, lära sig hantera pengar och städa?
Sånt trams...
Om man ser på det hela såhär bakefter så var det ju märkligt vilket tålamod jag hade...
Eller hur blind jag var kanske det heter...
Han fick inte ta studenten pga för hög frånvaro (och då hade han ändå gått om ett år), han redde inte ut att läsa in det hela på folkhögskola heller pga för hög frånvaro. Han hade vid 27 års ålder aldrig haft ett jobb i hela sitt liv som vara längre än typ 3 månader.
Han åt i stort sett endast mat som kom varm ur kartong.
Diska och städa var inga favoritsysselsättningar direkt. Han utvecklade kemiska stridsmedel i köket pga att han aldrig diskade. Han köpte hellre plastbestick och har vid tillfälle diskat i badkaret istället för att röja i köket.
Behöver jag säga att jag på slutet inte åt saker som kom ur hans kök över huvudtaget?
Fast i golvet i badrummet sitter tidningspapper från porrtidningen han läste i badet och sen slängde över kanten på det blöta golvet och lät ligga i sådär 6 månader.
Överallt låg det damm, skitig tvätt, disk, tomma pizzakartonger, snusdosor och colaflaskor.
De gånger jag faktiskt sa något om det bidde han ytterst pissed och svarade med -Du bor inte här.
Nej tro fan det...
Behöver jag nu säga att jag är smått allergisk mot män som inte kan röja efter sig? Det handlar inte om någon anal städmani utan att helt enkelt bara plocka upp efter sig.
Tror nog att jag nu har lyckats ge er en bild av pojken jag spenderade 9år med.
Ja ja han var snäll och allt det där jiddret också men överseendet räcker bara så långt.

Moving on now...

2 kommentarer:

/D sa...

Efter 9 år så trodde han kanske sig vara inne på ett vinnande spår? Det lät onekligen som att han trivdes med sin del...

Jasmin sa...

oh my god.
Men du lärde dig iallafall vad du inte vill ha.. ?