måndag, januari 30, 2006

Kedjeblogg...

Ovanor och egenheter var det ja... Efter en halv evighet...
Blev utmanad av Ajja minsann:

Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar.


  • Jag har svårt att komma i tid... Det ligger tyvärr i familjen det där, tidsoptimister är vi allihopa allihopa allihopa. Jag kan ha hur mycket tid som helst på mig att förbereda mig men det slutar ändå med att jag får hasta järnet och komma fram/sitta i diverse färdmedel med flammande kinder och andan i halsen. Jag lyckas dock för det mesta klara av att fånga tåget till jobbet... För det mesta.
  • Jag kan ibland vara lite besserwisser. Detta gäller både jobbet som privat, illa illa illa. Jag vet det finns inget värre men jag kan inte hjälpa det. Men jag jobbar på det
  • Jag har dålig styr på vart mina pengar tar vägen. De räcker till det som ska betalas och det blir lite över till tramseri men det är alldeles för mycket som försvinner utan att jag vet var de tagit vägen efteråt. Sista tiden har det dock blivit betänkligt trängre i mina DVD-hyllor... Undrar om det kan ha något med hela att göra...?
  • Jag skriver "he he he" och "..." väldigt väldigt ofta.
  • ???

Tänkte att jag kunde ju även skriva med någon rar ovana/egenhet som jag har också men ja ni ser säkert själva hur bra det gick.
Kan visst komma på en massa fler egenheter som jag har för mig men jag kan inte komma på något som ev skulle kunna vara rart eller gulligt. Lite av en singelskada det där kanske men det samtidigt lite fånigt att man ska behöva få en sån sak bekräftat/upplyst av någon annan...

Nu är jag så tråkig att jag inte fortsätter utmana. Jag bryter nämligen dessvärre alla kedjebrev som kommer min väg...

3 kommentarer:

ajja sa...

Asså, det där med hehehehe. Jag skrattar fasan nästan jämt, lbalnd, kanske. ska man inte beskriva det då? Skriver det ofta jag med..

Anonym sa...

Du glömde:
* Jag kan varenda replik i _Lock, Stock and Two Smoking Barrels_ och drar mig inte för att citera dem när helst andan faller på.

;-)
(Vilket ju är en ganska så söt ovana (se där, lite bekräftelse också), måste nog de flesta hålla med om.)

Honey sa...

Ajja: jo det är ju det men när man i ett sms ENBART skriver "he he he" kanske man ska börja fundera på det...

Sambo: Tihi, nu tar du kanske i lite men ok alla repliker som finns med på soundtracket iaf...