onsdag, januari 18, 2006

Köp en tulpan annars får du en snyting...

Det är kallt. Som den seriöse kyckling jag är fryser jag. Sitter inomhus med ullstrumpo, tofflor, fleecetröja och min älskade mössa. Det har för övrigt snöat här idag. Vad e det för trams? Snö ska man ha i december. Gärna runt den 24:e sådär...

Det dyker upp märkligt många oförklarliga blåmärken på min lekamen. Ett kan ev härstamma från helgens ofrivilliga möte med fjantErik, men var de andra kommer ifrån det vete tusan. Tur att det inte är säsong för att visa en massa hud i klänning eller nått på det närmsta.

Som den flicka man är står man framför garderoben, varje gång det är dags att gå ut och vicka på rumpan, och piper för att man inte har något att ha på sig... Jag blir dock alltid lika förbluffad när tvättkorgen en stund (läs några dagar då) senare ger mig onda ögat och hotar med att bjuda in mal för att det är så mycket tvätt i den. När det hela töms ut på golvet för sortering står man så där med tvätt till knäna och funderar över hur det kan komma sig att det fortfarande finns fullt bärbara kläder i garderoben...?

Man kanske borde ta sig lite i kragen inför Beach 2006...?

Eller inte...


Vill man få blommor

får man fan köpa dem själv...

*mutter*

Inga kommentarer: