tisdag, oktober 25, 2005

Augustina Gloop...

Bah!!

Fat Tuesday*...

Jag äter på tvären...

Eller att det iaf känns så...

Tyckte precis jag börjat närma mig "föreK" storleken** igen och vad händer...?

Har i helgen haft en spännande, rar och smärt besökare på visit som på något mystiskt sätt fick mig att känna mig valross... Jag kan göra det ibland, känna mig blob utan eg anledning.
Är inte direkt pinnsmal men heller inte stor, jämfört med vad jag har varit (och för den delen kunde varit om jag inte tagit mig i kragen).
Varken besökarens sinne eller smäckra (nej besökaren är varken häst eller ljusstake***) lekamen kan under några som helst omständigheter belastas för denna plötsliga hjärnblödning å min sida.

Idag slog det så slint i skallen...

Efter att besökaren for hem, efter långfrukost... hrmm... sen lunch då, har det inte varit långt mellan tuggorna och det har rört sig nästan uteslutande om smörgåsar och kakor dvs godsaker som jag inte har hemma i vanliga fall alltså... Nej så är det faktiskt, jag har i stort sett aldrig bröd hemma för jag vet hur läskigt gott och enkelt det är med en macka och det slutar ju tyvärr inte med en macka det blir ju gärna fler...
Nåväl smörgåsar, äppelkaka och en och annan tryffel följdes av kladdkaka på Espresso House som i sin tur följdes av mittinattenmacka på jobbet med liten bit kaka till efterrätt...
Nu mår jag ju då med all rätt ganska illa men sitter ändå och dreglar lite över Sweet and Sours Lasagna som jag precis stiftat bekantskap med...

Nock nu.

Ska väl ta och rulla in i säng och se om jag kan drömma bort ett par kalorier för att i morgon börja äta som en människa och hinka vatten i kubik igen...


*Inlägget började skrivas igår och eftersom jag inte sovit än så kan jag fortfarande räkna det som tisdag tycker jag...

**Storleken som är något enklare att uppnå som ensam när man kan styra vad man äter, inte för att K styrde vad jag åt men han bjöd på köttbitar och pommes i mängder för att inte nämna pizza och kebab.

***Väninna A anser att ordet "smäcker" är något som används för att beskriva hästar och ljusstakar, jag anser dock att det är mycket passande i det här fallet...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ah men! Klart du *måste* prova att göra lasagnen! Visst är den en redig kaloribomb, men man behöver ju inte laga den varje dag -även om man vill! ;)

Honey sa...

Måste ju ärligt säga att jag e ganska nyfiken på den där Lasagnen faktiskt...