lördag, oktober 08, 2005

Välkommen till den första dagen på resten av ditt liv

Det där med att blicka tillbaka i sitt liv 10år, 5år 3år osv är det ju många av mina favoritbloggare som gjort nyligen. Filosoferade lite över det själv enbart för att komma fram till samma resultat som alltid när jag försöker tänka tillbaka i mitt liv.

Ingenting passar...

Jag får inte ihop det, det liksom spretar åt alla håll, årtal och ålder, ålder och händelser, händelser och årtal, personer och ålder, årtal och frisyrer, pojkar och ålder, husdjur med pojkar, frisyrer med resor, resor med dumheter and so on and so forth.
Jag har inte skrivit någon dagbok att gå tillbaka å snegla i och min blogg den sträcker sig ju bara till augusti, och det var ju faktiskt helt ärligt inte så toklänge sen...
Har provat att rita tidsaxel och skriva in ålder, år och händelser (och frisyrer) för att se om det bringar nån reda i det hela men icke.
Har kikat på gamla foto för att se om jag blir klokare men det gjorde det ju bara värre, lite beroende på att jag inte tar så där överdrivet mycket bilder och när jag väl gör det så kan de sen få ligga och gotta sig på rullen ett tag och mogna lite innan de framkallas...
Och de där härliga blandade känslorna som dyker upp när man kollar gamla bilder "jisses där var hon och han den där, kolla frisyren, men vad har jag på mig, åhh... titta söta kaninen... dumma dumma klasskamraten som mobbades genom hela grundskolan... julaftonen mamma var på Hawaii och jag var tomtemor med skinkkok och den där julgranen som jag köpte på nätet som aldrig kom..."

Nåja var var jag nånstans?
Let's face it... Jag kan dåligt ens hålla styr på vilken veckodag det är så det där med att puzzla ihop det förgångna i kronologisk ordning e nog bara att glömma.

Inga kommentarer: