onsdag, oktober 19, 2005

Mörkermogna...

Står här och filosoferar lite klockan 4 på morgonen. Har precis sörplat i mig en Varma Koppen Soppa, maten vi får här om natten är ganska ofta oidentifierbar och relativt flottig. Soppan bar namnet av "Solmogna Grönsaker med smak av Fetaost" och kommer ur produktserien "Balans", låter nyttigt värre eller hur?
Alltså... Nu är det då tyvärr som såhär att jag har en tendens att märka ord... Jag tar tabletter mot det men ibland så kan jag inte hjälpa det. (Att jag sen själv har smörfingrar och glider omkring på tangenterna och stavar som en kratta gör ju inte det hela bättre.) Soppan "Solmogna Grönsaker med smak av Fetaost" innehåller bland annat grönsaker, (go figure...) morötter, potatis, röd paprika, spenat och purjolök [34%] och så vidare...

En liten petitalj bara...

Solmogna grönsaker...?
Betyder inte det att de mognat I solen?
Nu vet jag ärligt inte hur man gör tex. maltodextrin och emulgeringsmedel (E 451), som de också hällt i soppan, men jag vet i alla fall med ganska stor säkerhet (komihåg att klockan är 4 på morgonen) att morötter och potatis är rotfrukter.
Har de då verkligen mognat i solen?

(Nämnde jag att jag har toktråkigt?)

3 kommentarer:

Yrvaken sa...

"whoopsie daisies!!"
"haha..what did you just say?"
"ehmm..nothing"
"you said whoopsie daisies! Only little girls say that, and even they havn't said it since the 50's"
"no i didnt!..so..here we go!..whoopsie daaaisies"
"hahahaaa!"
"well..it's a clinical thing..I'm taking injections for it!"


Inte helt korrekt återgivet, men jag misstänker att du vet var den kommer ifrån! :)

Honey sa...

and even then it was little girls with blond ringlets...

... sa...

Om du är så kul när du är uttråkad 04 på morgonen skulle jag vilja se något av dina alster när du har kul! :-)

Solmogna potatisar....jojo.