måndag, oktober 24, 2005

Juveler...

Jag imponeras av människor som har ro och tålamod att sätta sig ner och skapa...
Jag kan ha tusen idéer och tankar, jag skaffar det som behövs för skapandet i fråga, sätter mig ner börjar pyssla bara för att strax börja fundera på någonting helt annat... Med jävligt mycket god vilja och tur hinner jag bli färdig med det jag satte igång med eller så packas det ner i en låda för att funderas över och till slut glömmas bort... Pyssel, ska erkännas, är terapi de gånger det handlar om saker till mig själv... Är det saker som ska ges bort, dvs saker med deadline, kan det vara annorlunda om jag inte börjar i tid, tar mig i kragen och får tummen ur stället där solen aldrig skiner...
Nåväl åter till saken...

Under den dagliga bloggenomgången drabbades jag häromdagen av ett infall efter att ha läst om MaZa's fantastiska skaparglädje...
Uppbackad av den sköna känslan av att ha fått, en för mig, tokstor lön och shopping av vackra saker man behöver gjorde jag så slag i saken...
Jag tjongade iväg ett mail till henne och lade helt sonika, på ren impuls, en beställning på två halsband...
Pengar fördes över och brevbäraren inväntades med spänning...
Och så någon förmiddag senare låg det plötsligt ett tjockt litet paket på min runda hallmatta...

Tjohoo... *riva och slita med tindrande ögon* nästan som julafton juh...

Visst är det en chansning att beställa saker på nätet både vad det gäller att faktiskt få det man beställer och förväntningarna man bygger upp om hur saken ser ut men den här impulsen var helt rätt...

Halsbanden är kanonfina!

MaZa... It has been a pleasure doing business with you!

2 kommentarer:

mitt fyrverkeri sa...

Men oj! Titta. Vad kul att läsa! Pysslar loss här och du är inte ensam om att shoppa - vilket är bra, för då kan jag pyssla vidare. :)

Honey sa...

Gott att höra :)