fredag, oktober 14, 2005

Zzzzz
...
Zzzzz
...
Zzz*TJINGELINGELINGELING*
...*TJINGELINGELINGELING*?
?? *suck* telefånfan...

-HejmittnamnärBlettanblablaochjagringerfrån(fuck har jag gått ur sängen för detta?)denochdenfondenärdetHoneyjagtalarmed?

-Ja m...

-Jojagringerfråndenochdenfondenochvistödjerforskninginom(har ärligt ingen aning om vad människan säger i ett par minuter på mitten och nej hon tog inga andningspauser)detochdetochxjxcjancdjhguegvikjdvigerivuliuadvfstödmedlem?

-Alltså du har precis ringt och väckt mig jag kan inte tänka rakt på det där just nu men jag vet vilka ni är så om jag känner för att bli stödmedlem så kan jag ju höra av mig...

-Jamenomdufunderaröverdettahärnusåkanjagringaigenimorgon?

-Eftersom att jag ska jobba inatt också kommer du med största sannolikhet att ringa och väcka mig i morgon också och det är jag mindre intresserad av så det tycker jag inte.
Jag vet vilka ni är och om jag känner för att bli stödmedlem så kommer jag att höra av mig.

-Dufårgärnafunderameröverdettaerbjudandeomstöd(de kanske får lära sig cirkelandas när de blir rekryterade)medlemskapdethandlarjubaraomfrivilligagåvor (gåvor hette det ja)närdusjälvvillsåkanvijuringatillbakapåmåndagigen...

-NEJ DET TYCKER JAG INTE.

-Mentackochhej *klick* (uppenbart förvånad)

Jag försöker åtminstone vara hövlig (av nån mystisk anledning) mot dessa tomtar som ringer och raggar pengar till goda ändamål som detta faktiskt var, och jag må sova på konstiga tider, men mitt tålamod sträcker sig bara så långt (när jag inte jobbar). Jag kan förstå att ert jobb e pisstradigt och att ni tycker det är lagom upphetsande och att folk beter sig värre än vad jag gjorde här med hårda ord eller genom att slänga på luren men här kommer 2st ganska enkla tips som ev skulle göra att ert något påträngande arbete mottas lite mer artigt...


  1. Artikulera för faen så man hör vad ni säger.
  2. Nej nummer 1 kommer med största sannolikhet inte att avhjälpas med tjat så låt bli.

Så enkelt är kan det faktiskt vara...

2 kommentarer:

Honey sa...

Det hjälpte inte i det här fallet dock...

Anonym sa...

hatar inte telefonförsäljare, antagligen för att jag har varit en själv, men jag andades emellan meningarna. men jag förstår er som hatar dom.