onsdag, oktober 05, 2005

So wake up Boo...

Jag lärde mig för länge sen att om jag ska komme ur sängen på en bestämd tid får jag INTE ha väckarklockan inom räckhåll.
Gick och la mig förhållandevis tidigt igår, typ klockan 3, och satte telefonen till väckning 10.30 och tyckte det kunde vara en lagom tid att stiga upp på.
Vad gör hon sen?
Jodå lägger telefonen på den tomma sidan av sängen och har således antingen sovit sig igenom Boo Radleys Wake Up Boo-vrålande eller fått fatt i telefånen under den smygande inledningen av låten och tryckt 2 gånger på den.
Kanske något för telefontillverkarna att fundera över det där.... Inte så smart att ha både snooze och stängaavlarmetheltochhålletfunktionen på samma knapp?
Alltså har min dag precis börjat... Lagom till lunch... Och jag som inte ens jobbat...

Inga kommentarer: