tisdag, oktober 04, 2005

Jag älskar min stad...


Gick hem från väninnan tidigare under aftonen, en tur på kanske 25min. Klockan var ungefär 22.40 och det är mörkt ute, luften är sval och lite fuktig men det är fantastiskt skönt.
Jag promenerar genom staden med huvudet fullt av musik och störs inte av något.
Fram över trånga kullerstensgator mellan små fantastiska gatuhus, förbi den nattsvarta sovande parken och de vackra gamla husen vars lägenheter pryds av kakelugnar och stuckatur.
Min stad må vara invaderad av studenter och svår att få ett hem i men jag älskar den.
Jag har aldrig varit rädd för att gå hem själv i mörkret i den här staden. Om det så är under tidig afton som idag eller barfota lallande sent efter en kväll på stan.
Här är jag hemma och trygg.


Bilderna är lånade av Axel Nelson.

Inga kommentarer: