onsdag, oktober 19, 2005

Likgiltig och negativ...?

Blev för en stund sen knäppt på näsan av en total främling.

Var ganska nyuppstigen ur sängen iklädd sunkiga träningkläder med luvan på huvet tittandes ner i marken på väg mot gymet.
En man i övre medelåldern pratar lite kort med en man med barnvagn en bit bort, jag tittar inte upp när jag passerar den äldre mannen och hinner gå förbi när han säger...

-Ursäkta mig, skulle du kunna hjälpa mig med en sak?

-Det beror väl lite på vad det är. (Jag tycker det är ett ärligt svar eftersom jag faktiskt inte vet om jag kan hjälpa honom)

-Jo jag bara undrar om du skulle kunna hjälpa mig med en sak.

-Ja det vet jag ju inte, det beror ju på vad det är. (Säger jag igen, visst kanske lite misstänksamt av mig men det finns så mycket konstigt folk i världen, kan jag hjälpa honom så gör jag ju det)

-Det där är inget särskilt hjälpsamt och positivt svar...

I'm sorry say what?

(Ber att få tacka Sniff för lånet av titeln)

2 kommentarer:

mitt fyrverkeri sa...

För det första kan ju inte ett svar vara hjälpsamt och för det andra så kan inte en så korkad frågare förvänta sig ett mer positivt svar än det han fick. Folk alltså..
(vad var det han vill ha hjälp med då?)

Honey sa...

Det sa han inte... han gick...