måndag, oktober 03, 2005

Vansinne!

Jag är för tillfället vansinnigt irriterad...
Det här med märkliga SD människor är lite av en bloggföljetång bland landets bloggar.
Här har jag då börjat msn-konversera med någon som verkade vettig men det slutade i irritation. Vad i hela friden är det som är så svårt med att acceptera ett nej i följande fall?

Diskussionen är oredigerad, så när som på hans namn och mitt arbete.

C says:
varför jobbar du i kph?
Honey... says:
för de betalar bra och erbjöd jobb
C says:
oki
C says:
vad gör du?
Honey... says:
jobbar på xxx
C says:
xxy?
Honey... says:
just det ja
C says:
inte jobbigt att pendla?
Honey... says:
nejdå
Honey... says:
bara tågen går som de ska
C says:
känar du bättre än i Sverige?
Honey... says:
mycket
C says:
hur funkar det med skatten?
Honey... says:
eller tja relativt
Honey... says:
skattar i danmark
C says:
högre skatt
Honey... says:
jepp
C says:
vad får du ut netto i svenska pengar?
Honey... says:
8% arbgivaravgift, 38% på resten
Honey... says:
men sen har man något som heter fradrag som är ett visst belopp på lönen som du får skattefritt
C says:
så vad får du ut i handen per månad?
C says:
i kr?
Honey... says:
ganska bra
C says:
vilket är???
Honey... says:
för det här jobbet iaf
C says:
Siffror..!!
Honey... says:
bah!
Honey... says:
helst inte
C says:
varför inte?
Honey... says:
för så e det
Honey... says:
hur mycket har du ut per månad då?
C says:
*märkligt*
C says:
jobbar inte...
C says:
berätta nu....
Honey... says:
varför?
C says:
är intresserad för jag kan tänka mig att jobba i Danmark...
Honey... says:
det är bättre betalt än sverige
Honey... says:
kan jag säga
Honey... says:
i alla yrken
Honey... says:
eller de flesta iaf
C says:
om du nu tjänar så bra kan du väl säga hur myckte mer...?
C says:
vad är anledningen att du inte vill berätta..?
Honey... says:
jag har lika mycket ut i danska kronor som grundlönen är för samma jobb i sverige, före skatt i sek
Honey... says:
vad spelar det för roll?
C says:
Vilket blir...???
C says:
i siffror?
Honey... says:
nu börjar du bli tjatig
C says:
tycker du är konstig som inte kan berätta.....förstår verkligen inte varför...!??
Honey... says:
varför vill du så gärna veta?
Honey... says:
förstår inte det?
C says:
skämms du för din lön?
Honey... says:
inte ett dugg
Honey... says:
varför jobbar inte du?
Honey... says:
pluggar?
C says:
Dåså varför är du så hemlig då??
C says:
Pluggar..!!
C says:
varför är du så hemlig då??
Honey... says:
tjat
C says:
om du inte vill svara vad du tjänar så måste du kunna svara varför du inte vill berätta..??
C says:
Annars finns det ingen logik i det hela..!!
Honey... says:
vad spelar det för roll vad jag tjänar och varför i hela friden vill du så gärna veta?
C says:
svara istället för varför du inte vill berätta..!!!??
Honey... says:
du kan inte vinna detta
C says:
jag har svarat varför jag vill veta för att jag kan tänka mig att jobba i danmark
Honey... says:
ja men du ska ju ändå inte jobba med det jag gör så då kan det ju kvitta vad jag tjänar eller hur?
C says:
handlar om att vinna....märkligt resonemang..!! Finns ju ingen logik i att inte berätta....antingen skämms du för din lön eller så tycker du själv att du tjänar så mycket att du inte vill berätta....och jag tror ingetdera....så varför berättar du inte då??
Honey... says:
för att jag inte vill
C says:
Berätta vad är LOGIKEN i det hela....varför????
Honey... says:
du har säkert träffat på flickor förr som bara inte vill säga vissa saker
C says:
varför vill du inte....LOGIK tjejen..??
Honey... says:
varför skulle jag
Honey... says:
och nu väntar jag mig en mindre novell om logik
C says:
det måst ju finnas en logisk förklarning varför man inte vill säga något elle för att man tycker att någon är bra eller dåligt..... man kan ju inte bara säga det är dåligt utan att säga varför....Fattar du..??
Honey... says:
jag förstår bara inte varför det är så viktigt för dig att få veta vad jag tjänar?
Honey... says:
handlar det om ett inkomsturval?
C says:
Orkar inte längre...!!
C says:
Hej då!
C says:
fatar inte varför du inte ens kan motiver varför du inte vill berätta..:!!?????
C says:
Det är ju det sjukaste av allt.....att du inte kan motiver varför...!!!
Honey... says:
för att jag inte vill tala om för dig vad jag tjänar
C says:
VARFÖR??????
Honey... says:
jag känner inte dig och förstår inte varför du så tvunget vill veta
C says:
Är du rädd att bli rånad eller..??
C says:
VAd är problemet med att berätta?
Honey... says:
inte direkt
C says:
VAd är problemet????
Honey... says:
just nu för att du tjatar
C says:
Finns ingen logik i det..!!
Honey... says:
du har svårt att ta ett nej märker jag
C says:
Man kan bara respektera männsiskors åsikter o värderingar trots att man inte delar dom och det är väldigt viktigt men förutsättningen för detta är att det finns en Logik bakom det hela...! Då kanman acceptera andra mänsikors åsikter o värderinga trots att man inte delar dom och då är man openminded..!!
C says:
Men deu verkar helt avsaknad av Logik..!!
Honey... says:
men snutte liten...
C says:
Märkligt!
C says:
vad är du rädd för när du inte vill berätta?
Honey... says:
...

The following message could not be delivered to all recipients:

Jag förstår verkligen inte vad som var så svårt med att acceptera att jag bara inte var intresserad av att upplysa honom om vad jag har i lön.
Mitt yrke är inte direkt högavlönat varken i Sverige eller i Danmark men jag tjänar goda pengar tycker jag. Kanske inte någon direkt förmögenhet och man jämför med dem som lyfter 50000/månad för att pilla sig i naveln men i alla fall.
Visst är det bra med logik och man bör kunna tala för sina val men man måste väl för fan kunna ta ett nej utan att bli så tjurig över vad jag anser är ingenting.
Jag ger inte mycket för människor som bedömmer andra efter deras inkomst vilket det ju onekligen verkar som han gör efter som att det var så fantastiskt viktigt.

Behöver jag säga att han är deletad och blockerad... Trams!

Sorry för att det blev så långt...

2 kommentarer:

Yrvaken sa...

Känns som hans nivå inte va så hög till att börja med, och sen bara vart lägre! =)

Honey sa...

Det började bra men ack vad irriterad jag blev. Så jävla svårt ska det väl inte vara att ta ett nej?
Han lyckades jaga upp sig själv ganska bra så man kan ju hoppas att han inte sov något vidare.
Jag bloggade om det och sov sött.